علم و تکنولوژی

معرفی باشگاه مشتریان هواپیمایی لوفت هانزا

بیش از یک قرن است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در صنعت هوانوردی فعالیت می کند و با برخورداری از ناوگانی مدرن، بیشترین تعداد جابه جایی مسافر و پرواز را در اروپا دارد. این شرکت که به ارائه خدمات سطح بالا و انجام پروازهای پایدار و سازگار با محیط زیست معروفیت...

22 فروردین 1403

اعلام ساعت کار و تعطیلات موزه های دفینه در نوروز 1403

همزمان با فرارسیدن ایام نوروز و آمادگی موزه های این گروه برای میزبانی از بازدیدکنندگان، مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران همه روزه در ایام عید از ساعت 9 تا 18 باز است. این موزه به تازگی ایوان کالسکه و گذر پلاک را هم به مجموعه خود اضافه نموده است.

2 فروردین 1403

دستیابی ایران به فناوری نو بارورسازی ابرها

ایرنا نوشت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دستیابی شرکت های دانش بنیان ایرانی با فناوری کاملا بومی برای بارورسازی ابرها طی یک برنامه 5 ساله و با هزینه کمتر از 3 هزار میلیارد تومان خبر داد.

8 بهمن 1402

آیفون و سامسونگ از این گوشی تازه وارد شکست خوردند، عکس

زومیت نوشت: گوشی میت 60 پرو پلاس هواوی در آزمون دوربین DxOMark نتایج شگفت انگیزی را رقم زد و قوی تر از رقبا ظاهر شد.

28 آبان 1402

ونیز ایران اینجاست ؛ شهری که شگفت انگیزترین سیستم آبرسانی جهان را دارد

در این شهر آب خروشان را رام نموده اند تا از آن نهایت استفاده را ببرند؛ ساکنان قدیم شوشتر از نیروی آب برای پاسداری از شهر و چرخیدن آسیاب های آبی شان استفاده می کردند.

28 تیر 1402

استقبال بنگاه های مالی و استارت آپ ها از غرفه رایتل در الکامپ 2023

شرکت خدمات ارتباطی رایتل در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ میزبان نمایندگانی از بنگاه های مالی و استارت آپ های کشور بود.

6 تیر 1402

مهندسی پرامپت چیست؟

درک مدل های بزرگ هوش مصنوعی و نحوه رفتار آنها یک هنر است. هنری که با پاسخ به این سوال به حد اعلای خود می رسد که مهندسی پرامپت چیست؟ حتی ماهرترین متخصصان فنی نیز می توانند با توانایی های غیرمنتظره مدل های زبان بزرگ (LLM) که بلوک های اساسی سازنده چت ربات های...

23 خرداد 1402

مهارت های خانه داری ، با این روش ساده از سیاه شدن موز در یخچال جلوگیری کنید ، حشره های سیاه کاهو را چگونه از بین ببریم؟

آشپزی فقط این نیست که یک سری مواد آماده را با هم قاتی کنید و بگذارید روی اجاق گاز و بروید سراغ کارهایتان. آشپزی حوصله می خواهد، وقت می خواهد، سلیقه می خواهد، علم می خواهد، آگاهی می خواهد.

10 اردیبهشت 1402

نشست سیاست گذاری انس با ادبیات فارسی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و اندیشکده زفان، دومین جلسه از سلسله نشست های سیاست گذاری در حوزه انس با ادبیات فارسی را برگزار می نمایند.

2 اردیبهشت 1402

زیردریایی کلاس یاسن؛ نگین نیروی دریایی روسیه و کابوس غربی ها

کلاس یاسن که به نام پروژه 885 نیز شناخته می شود، جدیدترین خط زیردریایی هسته ای روسیه با قابلیت حمل موشک های کروز و از تواناترین مبارزان دریایی محسوب می شوند...

31 فروردین 1402

انتقاد روزنامه اطلاعات از رشد پدیده پایتونیسم ، گندم نمایان جوفروش در صدر نشسته اند

اطلاعات نوشت: اخیراً مسائلی در افکار عمومی مطرح شد و بعضی مدعیان علم و دانش، پای خود را به بازار مدیریت کلان کشور دراز کردند و از آنجا که حقیقت و دانشی در کار نبود، به سرعت دستشان رو شد.

28 فروردین 1402

پنتاگون: اوموآموا کاوشگر بیگانه ای است که برای رصد زمین فرستاده شده!

یکی از مقامات پنتاگون که سرپرستی یک واحد مخفی برای مطالعه اشیاء پرنده ناشناس بر عهده دارد، حدس می زند که مشاهده های اخیر در حریم هوایی ایالات متحده می تواند در واقع کاوشگر بیگانه از یک کشتی مادری باشد که برای مطالعه زمین فرستاده شده است.

26 فروردین 1402

اگر این نشانه رایج را دارید بدنتان کم آب است ، برای درمان کم آبی بدن چه بخوریم

یک جراح کلیه و مجاری ادراری، در ارتباط با اهمیت آب بدن و نشانه های کم آبی در بدن توضیحاتی ارائه داد.

21 فروردین 1402

از کجا می دانیم دایناسورها با چه سرعتی می دویدند؟

تمام چیزی که ما در دست داریم فسیل ها و ردپا ها است، با این وجود از کجا می توانیم بدانیم که سرعت حرکت دایناسور ها چقدر بوده است؟

14 فروردین 1402

رکوردشکنی گردشگری عربستان چگونه رقم خورد؟

طی دو ماه گذشته نزدیک به 5 میلیون نفر از عربستان سعودی تماشا نموده اند زیرا این کشور در پی تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت و جذب بازدیدکنندگان خارجی بیشتر است.

7 فروردین 1402

موتور جستجوی فارسی

ممکن است فکر کنید باتوجه به شرایط موجود و ضعیف شدن قدرت پردازش موتورهای جستجوگر غیرایرانی و احتمال فیلترشدنشان، نابودی بسیاری از کسب وکارهای آنلاین نزدیک است؛ ولی افراد پیروز و آینده نگر این نگرانی را به دل هایشان راه نداده و از همین الان در پی نوع ایرانی...

27 اسفند 1401

حذف محدودیت ابزار چت هوش مصنوعی بینگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، مایکروسافت می گوید چت های طولانی تر را ممکن می نماید و این کار را با توسعه چت ها به شش نوبت در هر جلسه (از پنج نوبت) و 60 چت در روز (از 50 چت) آغاز می نماید.

3 اسفند 1401

فروش آیفون کم شد، عایدی و سود اپل کاهش یافت

این عملکرد ضعیف تر از حد مطلوب، وابستگی اپل به چین برای فراوری را نمایان کرد و و پس از آن روی داد که شیوع کووید در کارخانه شرکت فاکسکان در شهر ژنگژو که بزرگترین پایگاه فراوری این گوشی در چین است، فراوری جدیدترین مدل های آیفون را با اختلال روبرو کرد.

17 بهمن 1401

جذب نیروهای امریه سربازی در وزارت ارتباطات از 10 بهمن شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با شروع چهارمین مرحله از فرآیند جذب نیروهای امریه سربازی در امسال در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، واجدین شرایط می توانند از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 10 بهمن ماه امسال تا ساعت 16 یکشنبه 16 بهمن...

12 بهمن 1401

بروزرسانی وانت افسانه ای و بادوام تویوتا، عکس

گجت نیوز نوشت: نسخه برقی پیکاپ ژاپنی افسانه ای تویوتا هایلوکس به زودی راهی بازار می گردد.

3 بهمن 1401
تعداد: (188)