فرهنگ و هنر

راننده نیسان له شده از زیر کامیون سالم بیرون آمد!

در یک تصادف شدید یک خودروی نیسان سانی زیر یک کامیون گیر افتاده اما در کمال ناباوری راننده بدون هیچ آسیبی از ماشین بیرون می آید.

22 اسفند 1402

بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ارائه شد

ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ارائه شد.

30 بهمن 1402

تصاویر ، لحظه هایی از عشق گمشده صابر ابر و سارا بهرامی در بعد از رفتن ، اکران شروع شد

اکران فیلم سینمایی بعد از رفتن به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی در سینماهای سراسر کشور، شروع شد.

25 مرداد 1402

ونیز ایران اینجاست ؛ شهری که شگفت انگیزترین سیستم آبرسانی جهان را دارد

در این شهر آب خروشان را رام نموده اند تا از آن نهایت استفاده را ببرند؛ ساکنان قدیم شوشتر از نیروی آب برای پاسداری از شهر و چرخیدن آسیاب های آبی شان استفاده می کردند.

28 تیر 1402

کفن پوشان خوفناک در میدان سرقبرآقا ، مرده ها از زنده ها چه می خواستند؟

کفن دزدی و کفن پوشی حکایت دزدانی بود که در محدوده میدان سرقبرآقا چند صباحی ترس و وحشت را در دل رهگذران در جنوب شهر تهران قدیم انداخته بودند.

29 خرداد 1402

مهندسی پرامپت چیست؟

درک مدل های بزرگ هوش مصنوعی و نحوه رفتار آنها یک هنر است. هنری که با پاسخ به این سوال به حد اعلای خود می رسد که مهندسی پرامپت چیست؟ حتی ماهرترین متخصصان فنی نیز می توانند با توانایی های غیرمنتظره مدل های زبان بزرگ (LLM) که بلوک های اساسی سازنده چت ربات های...

23 خرداد 1402

نمایش نامه دوازده صحنه ای از پاملا منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب وقتی آن قدری که باید هم را زجر داده ایم نمایش نامه تازه ای از نشر حکمت کلمه است.

20 خرداد 1402

نشست سیاست گذاری انس با ادبیات فارسی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و اندیشکده زفان، دومین جلسه از سلسله نشست های سیاست گذاری در حوزه انس با ادبیات فارسی را برگزار می نمایند.

2 اردیبهشت 1402

زیردریایی کلاس یاسن؛ نگین نیروی دریایی روسیه و کابوس غربی ها

کلاس یاسن که به نام پروژه 885 نیز شناخته می شود، جدیدترین خط زیردریایی هسته ای روسیه با قابلیت حمل موشک های کروز و از تواناترین مبارزان دریایی محسوب می شوند...

31 فروردین 1402

برای پررنگ شدن نقش صنایع دستی در زندگی امروزی چه باید کرد؟

بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این پرسش مطرح می شود که برای پررنگ شدن نقش صنایع دستی در زندگی امروزی چه باید کرد؟

17 فروردین 1402

از کجا می دانیم دایناسورها با چه سرعتی می دویدند؟

تمام چیزی که ما در دست داریم فسیل ها و ردپا ها است، با این وجود از کجا می توانیم بدانیم که سرعت حرکت دایناسور ها چقدر بوده است؟

14 فروردین 1402

رکوردشکنی گردشگری عربستان چگونه رقم خورد؟

طی دو ماه گذشته نزدیک به 5 میلیون نفر از عربستان سعودی تماشا نموده اند زیرا این کشور در پی تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت و جذب بازدیدکنندگان خارجی بیشتر است.

7 فروردین 1402

تصاویر کوسه های ترسناک گاوی در ساحل شاندیز جزیره کیش!

گاو کوسه ها یکی از معروف ترین کوسه های جهان هستند که حالا یک مدرس غواصی و آموزش ماهیگیری تصاویری از این کوسه را در سواحل جزیره کیش منتشر نموده است. گاوکوسه از کوسه ماهیان درنده و دارای طبیعتی پرخاش گر است و در آب های شور، آب های لب شور و آب های شیرین شامل...

6 فروردین 1402

موتور جستجوی فارسی

ممکن است فکر کنید باتوجه به شرایط موجود و ضعیف شدن قدرت پردازش موتورهای جستجوگر غیرایرانی و احتمال فیلترشدنشان، نابودی بسیاری از کسب وکارهای آنلاین نزدیک است؛ ولی افراد پیروز و آینده نگر این نگرانی را به دل هایشان راه نداده و از همین الان در پی نوع ایرانی...

27 اسفند 1401

چپ دستی افراد را خلاق تر می نماید؟

ترجیح می دهید با کدام دست بنویسید، بخورید و دندان های خود را مسواک بزنید، احتمالافکر می کنید این تصمیم نباید خیلی مهم باشد.

19 اسفند 1401

حرکت تحسین برانگیز عابدزاده در اسپانیا

شب گذشته در چارچوب هفته سی ام لیگ دسته اول اسپانیا، پونفرادینا به مصاف کارتانگا رفت و با حضور عابدزاده شکست سنگین 3 بر صفر را تجربه کرد.

15 اسفند 1401

عکس، هماهنگی شگفت انگیز این شش سیاره!

تا به امروز اخترشناسان بیش از صدها ستاره و سیاره گوناگون در سراسر کهکشان را کشف کردهاند اما سیستم سیاره ای که به دور ستاره HD 158259 گردش می نماید و 88 سال نوری فاصله دارد واقعا خاص است.

14 اسفند 1401

ترجمه اثر الکس کالینیکوس درباره بزرگترین بحران مالی سرمایه داری جهانی

به گزارش خبرنگاران کتاب Bonfire of Illusions با ترجمه فارسی توهّمات سوخته؛ بحران های توامان دنیاِ لیبرال نوشته Alex Callinicos در سال 2010 منتشر شده است. سامان مرادخانی در حال ترجمه این کتاب است.

12 اسفند 1401

معرفی گرانترین و لوکس ترین هتل های دنیا

هتل های بزرگ و لوکس زیادی در سراسر دنیا وجود دارند و همه آن ها سعی می کنند تا بهترین امکانات را برای مهمانان خود فراهم کنند. اما گرانترین هتل های دنیا دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی هستند که آن ها را از هتل های هم رتبه خود بالاتر برده و باعث قرار دادن...

8 بهمن 1401

ترفندی عجیب برای خوشمزه کردن غذا

اگر بچه ها شما به غذای خاصی علاقه ندارند، ممکن است عوض کردن ظرفی که غذا در آن سرو می گردد را به عنوان راهکار در نظر بگیرید. یک مطالعه نو نشان داده است که چگونه رنگ ظرف می تواند بر طعم غذایی که داخل آن است تاثیر بگذارد.

18 آذر 1401
تعداد: (188)