اخبار سیاسی

اینترنت مختل شد، شرکت زیرساخت واکنش نشان داد، عکس

زومیت نوشت: از ساعاتی پیش، اینترنت کشور دچار اختلال شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی فیبر نوری ورودی به کشور در گرجستان را علت این اختلال دانست.

1 بهمن 1402

کفن پوشان خوفناک در میدان سرقبرآقا ، مرده ها از زنده ها چه می خواستند؟

کفن دزدی و کفن پوشی حکایت دزدانی بود که در محدوده میدان سرقبرآقا چند صباحی ترس و وحشت را در دل رهگذران در جنوب شهر تهران قدیم انداخته بودند.

29 خرداد 1402

نشست سیاست گذاری انس با ادبیات فارسی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و اندیشکده زفان، دومین جلسه از سلسله نشست های سیاست گذاری در حوزه انس با ادبیات فارسی را برگزار می نمایند.

2 اردیبهشت 1402

برای پررنگ شدن نقش صنایع دستی در زندگی امروزی چه باید کرد؟

بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این پرسش مطرح می شود که برای پررنگ شدن نقش صنایع دستی در زندگی امروزی چه باید کرد؟

17 فروردین 1402

رکوردشکنی گردشگری عربستان چگونه رقم خورد؟

طی دو ماه گذشته نزدیک به 5 میلیون نفر از عربستان سعودی تماشا نموده اند زیرا این کشور در پی تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت و جذب بازدیدکنندگان خارجی بیشتر است.

7 فروردین 1402

ترجمه اثر الکس کالینیکوس درباره بزرگترین بحران مالی سرمایه داری جهانی

به گزارش خبرنگاران کتاب Bonfire of Illusions با ترجمه فارسی توهّمات سوخته؛ بحران های توامان دنیاِ لیبرال نوشته Alex Callinicos در سال 2010 منتشر شده است. سامان مرادخانی در حال ترجمه این کتاب است.

12 اسفند 1401

خرید بلیط هواپیما برای جهانگردی

این روزها کمتر کسی را می بینید که از گشت و گذار و جهانگردی خوشش نیاید و همه دغدغه سفری کم هزینه به شهرها و کشورهای مختلف را دارند. اما شاید خرید بلیط هواپیما برای جهانگردی کمی سخت و پرهزینه به نظر برسد.

27 آبان 1401

حضور ایران در کاپان با هدف تقویت کریدور شمال ، جنوب

وزیر امور خارجه تاسیس و شروع فعالیت اولین سرکنسول ایران در کاپان ارمنستان را با هدف تقویت جهت ترانزیتی شمال- جنوب دانست.

16 مهر 1401

علم دنیا را نجات نخواهد داد

رئیس شورای تحقیقات اروپا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: علم به تنهایی تضمینی برای نجات دنیا از فاجعه آب و هوایی و سایر بحران ها ندارد و حل این بحران ها مستلزم تغییرات اجتماعی، مالی و سیاسی است.

2 مهر 1401

رواج بلندمرتبه سازی در بافت های فرسوده به بازار مسکن یاری می نماید؟

در حالی که دولت بر روند ساخت واحدها به شکل ویلایی و یا واحدهایی با تراکم کم در شهرها تاکید دارد اما مصوبه تازه شورای عالی شهرسازی حاکی از اعطای دو طبقه مازاد برای تشویق نوسازی بافت فرسوده است.

29 شهریور 1401

اعتراض شدید طرفداران منچستر: جنگ برای یونایتد!

طرفداران خشمگین منچستریونایتد در اعتراض به مالکان باشگاه، خانواده گلیرز، قبل از ملاقات با لیورپول به سمت اولدترافورد راهپیمایی کردند.

2 شهریور 1401

رییس کمیسیون عمران: وزیر می گوید پول برای ساخت مسکن نداریم

رییس کمیسیون عمران گفت: توجه داشته باشیم قرار نیست دولت خانه بسازد، دولت باید نقش راهبری داشته باشد. دولت در این پروژه پیمانکار نیست و باید زمین و تسهیلات را فراهم کند و مصالح ساختمانی را با قیمت مناسب در اختیار مردم بگذارد و سازندگان حمایت کند تا انبوه...

13 مرداد 1401

خانه 30 متری در راه بازار؟

مجوز ساخت خانه های 30 تا 35مترمربعی در بافت فرسوده تهران صادر شد. کمیسیون ماده پنج تهران با تصویب ضوابط خاص برای بافت های فرسوده درصدد است خانه سازی در دامنه متراژی فوق العاده کوچک را تسهیل کند.

4 مرداد 1401

فرهاد آئیش: چون کیمیایی، مصدقی دوآتشه نیستم

فرهاد آئیش که در فیلم خائن کشی، در نقش دکتر مصدق بازی نموده است، می گوید اگرچه خودش را، چون مسعود کیمیایی، مصدقی نمی داند، ولی این شخصیت تاریخی را یکی از شریف ترین سیاستمدار های ایرانی می داند و برای همین، او را دوست دارد.

27 تیر 1401

شریعتمداری: شکرِ خدا اغلب مسؤلان ساده زیست هستند

مدیرمسؤل روزنامه کیهان گفت: در شرایط کنونی شکر خدا می بینید که اغلب مسؤلان ساده زیست هستند، اگر فسادی هم در گذشته می شد دشمن اصرار داشت بگوید همه همین طور هستند، که اینطور نیست ما خیلی از آن ها را می شناسیم که آدم های بسیار خوب و متعهد و متدینی هستند

19 تیر 1401

صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد

به رغم ادعای فرستاده سازمان ملل درامور یمن درباره تمایل طرف های درگیر در جنگ یمن به تمدید آتش بس، سخنگوی انصارالله گفت که ائتلاف سعودی همچنان در اجرای تعهدات خود کارشکنی می کند.

12 تیر 1401

توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر صورت می گیرد.

12 تیر 1401

آمار بیماری ها و مرگ های ناشی از آلودگی هوا در ایران

در شرایطی که بیماری های غیرواگیر در دنیا به عامل هشداری برای تغییر و بهبود سبک زندگی تبدیل شده اند، آلودگی هوا عامل مهمی در هدر رفت سرمایه کشور ها و کاهش طول عمر افراد به واسطه ابتلا به بیماری ها است؛ اما، افراد چگونه می توانند مواجهه خود را با عامل خطری...

9 تیر 1401

واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار از 27هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن

خبرنگاران/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار نفر از 27هزار نفر ثبت نامی برای جهش مسکن در این استان اطلاع داد و گفت: اقدامات لازم در حوزه اجرای مطلوب قانون جهش فراوری مسکن در استان در حال اجرا بوده و احتیاج است...

3 تیر 1401

لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا در کریسمس

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از لغو بسیاری از پروازهای بین قاره ای این شرکت بر اثر ابتلای بسیاری از خلبانان به کرونا خبر داد.

5 خرداد 1401
تعداد: (163)