3 طرز تهیه پوست پرتقال شکری (کندی پرتقال) ساده و شکلاتی

به گزارش وبلاگ بیا ببین، پوست پرتقال شکری یا کندی پرتقال یکی از خوش عطر و طعم ترین شکلات های خانگی است که با استفاده از پوست پرتقال تازه و مقداری شکر درست می گردد. بعضی افراد در طرز تهیه پوست پرتقال شکری از شکلات آب شده استفاده می نمایند و بعضی ترجیح می دهند پوست پرتقال شکری را بدون شکلات و با عطر و طعم طبیعی آن درست نمایند. در این مقاله از در می توانید با دستور پخت پوست پرتقال شکری به چند روش مختلف ساده و شکلاتی و پرتقال شکری حلقه ای آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص پاسخ خواهیم داد.

3 طرز تهیه پوست پرتقال شکری (کندی پرتقال) ساده و شکلاتی

طرز تهیه پوست پرتقال شکری ساده

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان پخت پوست پرتقال شکری: 70 دقیقه

کالری پوست پرتقال شکری تهیه شده از 2 عدد پرتقال: حدود 945 کالری

مواد لازم برای تهیه پوست پرتقال شکری ساده

  • پرتقال: 2 عدد
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • جوهر لیمو: 1/2 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه پوست پرتقال شکری ساده (پاستیل پوست مرکبات)

پوست پرتقال شکری یکی از خوشمزه ترین چیزهایی است که می توانید با به عنوان یک نوع پاستیل پوست مرکبات تهیه کنید. در طرز تهیه پوست پرتقال شکری شما تنها به مقداری پوست پرتقال، شکر و آب احتیاج دارید. برای درست کردن کندی پرتقال ابتدا باید تلخی پوست پرتقال را بگیرید. در ادامه می توانید با مراحل تهیه پوست پرتقال شکری ساده آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن پوست پرتقال

در اولین مرحله از طرز تهیه پوست پرتقال شکری باید پرتقال ها را بشویید و سپس قسمت بالا و پایین پرتقال را برش دهید. پوست پرتقال را جدا کنید و آن را به صورت نواری برش دهید.

مرحله دوم؛ خیساندن پوست پرتقال ها

برای گرفتن تلخی پوست پرتقال مثل روش درست کردن باید پوست پرتقال را همراه با آب سرد داخل یک ظرف بریزید. سپس اجازه دهید پوست پرتقال برای حدود 12 ساعت در آب بماند تا کمی تلخی آن گرفته گردد. بهتر است در این مدت چند بار آب پرتقال ها را عوض کنید تا تلخی پوست پرتقال سریع تر رفع گردد.

مرحله سوم؛ جوشاندن پوست پرتقال

در این مرحله از طرز تهیه پوست پرتقال شکری ساده باید پوست پرتقال ها را همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید و پوست پرتقال ها برای حدود 10 دقیقه بجوشند.

سپس پوست پرتقال ها را آبکش کنید و دوباره داخل قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. این کار را برای 10 دقیقه دیگر تکرار کنید و آبکش کنید تا تلخی پوست پرتقال به طور کامل رفع گردد.

مرحله چهارم؛ آماده کردن شربت پوست پرتقال

بعد از اینکه برای دومین بار تلخی پوست پرتقال ها را گرفتید، در این مرحله از طرز پخت پوست پرتقال شکری باید آن ها را همراه با نصف لیوان شکر و یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید و شکر در آب حل گردد. در این مرحله باید شربت شما غلیظ گردد و به قوام مناسب برسد.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن جوهر لیمو به شربت پوست پرتقال

در این مرحله از طرز پخت پوست پرتقال شکری باید جوهر لیمو را در آخرین مرحله پخت پوست پرتقال شکری به شربت غلیظ شده اضافه کنید. این کار موجب می گردد تا شکلات های شما بعد از مدتی شکرک نزنند.

مرحله ششم؛ آبکش کردن پوست پرتقال

بعد از اضافه کردن جوهر لیمو باید شعله گاز را خاموش کنید. سپس پوست پرتقال ها را داخل صافی بریزید. این کار موجب می گردد تا شربت اضافی از پوست پرتقال ها خارج گردد. این مرحله حدود 2 ساعت طول می کشد.

مرحله هفتم؛ غلتاندن پوست پرتقال ها در شکر

در این مرحله از طرز تهیه پوست پرتقال شکری باید پوست پرتقال ها را بردارید و داخل شکر بغلتانید. برای این کار باید مقداری شکر در سینی بریزید و سپس پوست پرتقال ها را داخل شکر بغلتانید و داخل سینی بچینید تا در دمای محیط خشک شوند.

مرحله هشتم؛ آماده شدن پوست پرتقال

معمولاً خشک شدن پوست پرتقال شکری حدود 1 روز طول می کشد. پس از این که پوست پرتقال ها کاملاً خشک شدند، می توانید پوست پرتقال ها را جمع کنید و داخل ظرف مورد نظرتان بریزید.

طرز تهیه پوست پرتقال شکری شکلاتی

روش تهیه پوست پرتقال شکری شکلاتی درست همچون پوست پرتقال شکری ساده است. تنها باید بعد از آماده شدن و خشک شدن کامل پوست پرتقال ها آن ها را در شکلات آب نموده بغلتانید. برای این کار باید مقداری شکلات را به روی حرارت غیرمستقیم کتری آب کنید.

سپس پوست پرتقال ها را به صورت کاملاً یا نصفه داخل شکلات بزنید و روی کاغذ روغنی قرار دهید تا خشک گردد. اجازه دهید شکلات ها برای چند ساعت کاملاً خشک شوند، سپس می توانید شکلات شکری پوست پرتقال را میل کنید.

طرز تهیه پرتقال شکری حلقه ای

برای درست کردن پرتقال شکری می توانید از قاچ به صورت حلقه ای نیز بهره ببرید. برای این کار باید پرتقال ها را به صورت حلقه های نازک برش دهید و هسته های آن را جدا کنید. سپس پرتقال ها را در قابلمه آب جوش بریزید و حدود 1 دقیقه بجوشانید. پرتقال ها را آبکش کنید و داخل ظرف آب یخ بریزید.

در یک قابلمه 2 لیوان آب، 2 لیوان شکر و 2 قاشق آب پرتقال را ترکیب کنید و صبر کنید تا شکر در آب حل گردد. سپس پرتقال ها را اضافه کنید و اجازه دهید شربت شما برای حدود 1 ساعت بجوشد و غلیظ گردد. حالا برش های پرتقال را از داخل شربت بردارید و روی توری یا آبکش قرار دهید.

حدود 6 تا 7 ساعت صبر کنید تا شکر اضافه از پرتقال خارج گردد. سپس مقداری شکر روی پرتقال ها بریزید. می توانید این پرتقال ها را داخل شکلات آب شده بزنید و یا به صورت شکری و ساده میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک پرتقال به روش های مختلف

نکات و فوت و فن های طرز تهیه پوست پرتقال شکری

*برای تهیه پوست پرتقال شکری باید از پرتقال هایی بهره ببرید که پوست ضخیم تری دارند تا شکلات شما مثل و مجلسی گردد.

*در طرز تهیه پوست پرتقال شکری حتماً پوست پرتقال ها را 2 تا 3 بار در آب بجوشانید تا تلخی آن ها گرفته گردد. اگر این مرحله با دقت انجام نگردد، طعم شکلات های شما تلخ خواهد شد.

*در دستور پخت پوست پرتقال شکری برای جدا کردن پوست پرتقال ها بهتر است پرتقال ها را 4 قاچ کنید و سپس پوست پرتقال را به صورت نواری برش دهید.

*در صورت تمایل می توانید قسمت سفید رنگ و تلخ پوست پرتقال ها را جدا کنید، اما کندی پرتقال با پوست ضخیم پرتقال خوش طعم تر خواهد شد.

*اگر دوست دارید پوست پرتقال شکری شما حالت ژلاتینی داشته باشد، می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر ژله میوه ای را در کمی آب حل کنید و در مراحل آخر پخت به پوست پرتقال ها اضافه کنید.

*می توانید از همین روش برای تهیه پوست نارنگی شکری، پوست لیمو شکری، پوست گریپ فروت شکری و پوست نارنج شکری نیز بهره ببرید.

*در صورتی که به اسید سیتریک دسترسی ندارید می توانید به جای آن از مقداری آب لیمو ترش تازه بهره ببرید.

*هر چند پوست پرتقال به تنهایی عطر دلپذیری دارد، اما در صورت تمایل می توانید چند عدد چوب دارچین یا میخک به پوست پرتقال های در حال جوش اضافه کنید تا پوست پرتقال شکری معطر شوند.

سوالات متداول

دستور پخت پوست پرتقال شکری در فر چگونه است؟

برای پخت پوست پرتقال شکری در فر می توانید بعد از این که پوست پرتقال ها را داخل شکر غلتاندید، برای چند دقیقه با حرارت ملایم در فر قرار دهید تا کاملاً خشک شوند.

روش پخت پوست پرتقال شکری قالبی چگونه است؟

اگر دوست دارید پوست پرتقال شما شکل های متنوعی داشته باشند، می توانید پوست پرتقال ها را با قالب شکل دهید و به هر شکلی که دوست دارید برش دهید.

روش نگهداری پوست پرتقال شکری چگونه است؟

بعد از این که پوست پرتقال های شکری کاملاً آماده شدند و کاملا خشک شدند، باید آن ها را داخل ظرف درب بسته یا زیپ کیپ بریزید و تا چند روز داخل یخچال قرار دهید تا تازه بمانند.

منابع: brighteyedbaker، mashed

منبع: افق کوروش

به "3 طرز تهیه پوست پرتقال شکری (کندی پرتقال) ساده و شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه پوست پرتقال شکری (کندی پرتقال) ساده و شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید