گروه&zwnjهای پرخطر و بچه ها واکسن آنفلوآنزا بزنند

به گزارش وبلاگ بیا ببین، یک فوق تخصص عفونی بچه ها و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه تمامی افراد گروه های پرخطر در هر زمان از فصل شیوع این بیماری باید واکسن را بزنند، اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز گزارشات زیادی از شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور نداشته ایم این در حالی است که سال گذشته در این موقع از سال، ویروس به شدت فعال بود و ما در پیک بیماری بودیم که امسال این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم بتوانیم این بیماری را در امسال به آرامی بگذارنیم اما خیلی بعید است که اتفاقی هم نیفتد.

گروه&zwnjهای پرخطر و بچه ها واکسن آنفلوآنزا بزنند

به گزارش وبلاگ بیا ببین، دکتر علیرضا ناطقیان در تبادل نظر با ایسنا درباره واکسن آنفلوآنزا و آیا اینکه در شرایط کنونی تزریق این واکسن موثر است؟ اظهار کرد: بعضی عنوان می نمایند که زمان تزریق واکسن آنفلوانزا معمولا بین 15 مهرماه تا 15 آبان ماه است اما ما در خصوص واکسن آنفلوآنزا به دو نوع برای کسانی که می خواهند این واکسن را دریافت نمایند، نگاه می کنیم.

وی اضافه کرد: یک از گروه هایی که طبق تمامی منابع و مراجع علمی باید حتما واکسن آنفلوآنزا را دریافت نمایند، افراد پرخطر شامل کسانی که بیماری قلبی، کلیوی، بیماری های زمینه ای و مسائل سلامتی خاص مانند کمبود خون و بیماری های عصبی پیش فراینده، آسم شدید و ... دارند، هستند که این گروه ها کاملا در ریسک خطر بیماری آنفلوآنزا قرار داشته و معتقدیم در هر زمان و فصلی که شیوع آنفلوآنزا متصور می گردد، باید این واکسن را بزنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید به این تصور برسیم که در چنین زمان های دیگر احتیاج نیست واکسن آنفلوآنزا را بزنیم، اظهار کرد: در سال های قبل در نیمه دوم سال مواردی داشته ایم که تشخیص داده ایم فردی به بیماری کلیوی مبتلا شده است که بلافاصله به وی گفته ایم که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کند و این تصور که چون زمان مطرح شده برای دریافت واکسن آنفلوآنزا فقط در اوایل مهرماه تا آبان ماه بوده و دیگر باید منتظر سال بعد باشیم، کاملا اشتباه است.

ناطقیان با تاکید بر اینکه تمامی افراد گروه های پرخطر در هر زمان از فصل شیوع این بیماری باید واکسن را بزنند اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز گزارشات زیادی از شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور نداشته ایم این در حالی است که سال گذشته در این موقع از سال، ویروس به شدت فعال بود و ما در پیک بیماری بودیم که امسال این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم بتوانیم این بیماری را در امسال به آرامی بگذارنیم اما خیلی بعید است که اتفاقی هم نیفتد.

این فوق تخصص عفونی بچه ها با اشاره به اینکه هدف واکسن آنفلوآنزا گروه های پرخطر است، اضافه کرد: یکی دیگر از گروه هایی که به آنها توصیه می گردد واکسن آنفلوآنزا را بزنند، بچه ها زیر 5 سال به ویژه بچه های که به مهد کودک می فرایند، هستند و انتظار می رود که خانواده های این بچه ها واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه های دولتی شبانه روزی تهیه نموده و هرچه سریعتر تزریق آن را برای کودک خود انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه بچه های که به مدرسه نمی فرایند و یا آموزش های مجازی را دنبال نموده و از نظر بدنی سالم است در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار ندارند اظهار کرد: هیچ ارتباطی بین این بیماری آنفلوآنزا و کرونا وجود ندارد و اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند بر روی بیماری کرونا موثر باشد، کاملا باوری اشتباه و غلط است.

منبع: جام جم آنلاین

به "گروه&zwnjهای پرخطر و بچه ها واکسن آنفلوآنزا بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه&zwnjهای پرخطر و بچه ها واکسن آنفلوآنزا بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید