سیامک فیلى زاده با جشنواره تئاتر فجر به دنیای گرافیک بازمی شود

به گزارش وبلاگ بیا ببین، سیامک فیلى زاده، گرافیست نام آشناى ایران، طراح پوستر و هویت بصرى و تبلیغات سى و ششمین جشنواره تئاتر فجر شد.

سیامک فیلى زاده با جشنواره تئاتر فجر به دنیای گرافیک بازمی شود

به گزارش باشگاه وبلاگ بیا ببین پویا، مهدى رضاخانى، مدیر هنرى سى و ششمین جشنواره بین المللى تئاتر فجر، در مصاحبه با روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به رویکرد هنری این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره که عنوان جشن گفت و گوى تئاتر ایران را به همراه دارد، بر جذابیت بصرى، گستردگى مخاطبان تئاتر و هماهنگی بصرى پوسترها و کلیه مواد تبلیغى جشنواره توجه ویژه داشتیم.

رضاخانى در خصوص انتخاب گرافیست این دوره از جشنواره گفت: براى پرهیز از هرگونه شتابزدگى در انتخاب گرافیست جشنواره، رایزنى ها و مذاکرات اولیه را از حدود تیرماه شروع کردیم و پایان با سیامک فیلى زاده توافق کردیم.

وى اضافه نمود: فضاى گرافیکى این دوره از جشنواره ، فضایی متفاوت خواهد بود. طراحى ها صورت گرفته و به تصویب رسیده است، اما به دلیل نوع ارائه، مراسم رونمایى برگزار نخواهد شد.

سیامک فیلى زاده، گرافیست، طراح و هنرمند عرصه هنرهاى بصرى در سال 1349 در تهران به دنیا آمد. او دیپلم هنرش را در سال 69 گرفت و در سال 1374 در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد تهران در رشته طراحی گرافیک فارغ التحصیل شد. او از سال 1367 فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد و تا کنون در زمینه های مختلف طراحی، تبلیغات، برندسازی و هنرهای بصری فعالیت نموده است. او به عنوان کارگردان هنری و طراح گرافیک با تعدادی از موسسه های عظیم و فستیوال های بین المللی همکاری نموده و جوایز متعددی را برای طراحی پوسترها و کتاب ها دریافت نموده است. پس از نمایشگاهی که در سال 2008، با نام رستم 2 - بازگشت، برگزار کرد، به ندرت به کار گرافیکی پرداخت و بیشتر روی هنرهای بصری متمرکز شد. او چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، نیویورک، لس آنجلس، ریودژانیرو، لندن، شیکاگو، دهلی نو، سویس و ژاپن برگزار نموده و مجموعه ای از آثار او نزد موزه های لس آنجلس کانتی، متروپولیتن و مجموعه داران شخصی نگهداری می گردد.

در سه دوره اخیر همیشه پوستر جشنواره تئاتر فجر به کپی برداری از آثار اروپایی متهم شده اند و در یک مورد، طراحی یارتا یاران برای جشنواره 33 با موجی از کپی های طنز علیه آن همراه بود.

منبع: تسنیم

به "سیامک فیلى زاده با جشنواره تئاتر فجر به دنیای گرافیک بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیامک فیلى زاده با جشنواره تئاتر فجر به دنیای گرافیک بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید