اینستاگرام روی قابلیت فید تمام صفحه مشابه تیک تاک کار می نماید

به گزارش وبلاگ بیا ببین، این روزهای خبر در خصوص قابلیت های نوی که اینستاگرام روی آن ها کار می نماید، به پای ثابت خبرهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. ظاهراً مدیران این شرکت به این نتیجه رسیدند که برای افزایش تعداد کاربران و فزونی در رقابت سنگین با سایر پلتفرم ها، چاره ای جز افزودن قابلیت های نو و کاربردی به این پلتفرم ندارند. در ادامه این فرایند، اینستاگرام بیان کرد که که در حال کار بر روی نسخه نوی از فید است که محتواهای کاربران را به صورت تمام صفحه به نمایش در می آورد.

اینستاگرام روی قابلیت فید تمام صفحه مشابه تیک تاک کار می نماید

به گفته این شرکت، این ویژگی بر روی تعداد محدودی از کاربران آزمایش خواهد شد. کاربرانی که بخشی از این آزمایش هستند، می توانند در حین اسکرول کردن در فید اصلی، به صورت تمام صفحه عکس ها و ویدیوهای سایر کاربران را مشاهده کنند. بر اساس اسکرین شات منتشر شده به وسیله زاکربرگ، پست ها در حالت نو تمام صفحه تا بالاترین قسمت نمایشگر را اشغال می کنند که همین طراحی آن را شبیه تیک تاک می نماید. اینستاگرام در خصوص این قابلیت می گوید که نوار ناوبری همچنان در پایین ترین قسمت صفحه ظاهر می گردد و توضیحات، کامنت، لایک و گزینه های دیگر در کنار لوگوی اینستاگرام حالت نوی متناسب با این قابلیت به خود می گیرند.

در خصوص اطلاعات نشان داده شده در قسمت بالایی گوشی یعنی ساعت، درصد شارژ و آیکون اینترنت همراه باید بگوییم که این اطلاعات نیز در این قابلیت به صورت شناور در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. مدیران این شرکت بعلاوه از ایجاد میانبرهایی برای ارسال پست ها و پیغام ها در این آزمایش خبر داده است. اینستاگرام هنوز زمانی را برای انتشار رسمی این قابلیت تعیین ننموده، اما انتظار داریم که این قابلیت بسیار کاربردی در صورت تأیید در آینده ای نزدیک برای کاربران عمومی این پلتفرم ارائه گردد.

پلتفرم محبوب اینستاگرام در سال گذشته با افزودن قابلیت های نو و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیفزاید و سال جاری هم این شرکت میخواهد تا فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. به همین دلیل، اینستاگرام قابلیت نوی را برای کاربرانش عرضه نموده که به طور اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو ها اضافه می نماید. این قابلیت نو در حال حاضر تنها برای بعضی زبان ها فعال شده ولی اینستاگرام وعده داده که به زودی زبان های بیشتری را به این قابلیت اضافه خواهد نمود.

این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویس ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن ها بهتر خواهد شد و زبان های بیشتری به آن اضافه می گردد.اضافه شدن زیرنویس اتوماتیک برای کاربرانی که از مسائل شنوایی رنج می برند بسیار مفید است. بعلاوه پیش از این تولیدکنندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه کنند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آن ها ساده تر خواهد شد.

بعلاوه این پلتفرم متعلق به متا، در حال آزمایش طراحی نوی از نمایش استوری ها است که در این طراحی نو، تا سومین استوری یک کاربر برای سایر کاربران قابل مشاهده است و بعد از آن به طور اتوماتیک استوری کاربر بعدی برای شما به نمایش در می آید که این قابلیت می تواند خبر بدی برای تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام باشد. در حال حاضر کاربران اینستاگرام می توانند در آن واحد تا 100 استوری را آپلود کنند. اگرچه که در نسخه های نو اینستاگرام این تعداد تغییر ننموده، اما کاربران برای تماشا استوری های بیشتر از یک کاربر باید گزینه Show All یا نمایش همه استوری ها را بزنند. در غیر این صورت اینستاگرام، استوری های کاربر بعدی را به شما نشان خواهد داد.

سامانه هشدار امبر (Amber Alerts)، قابلیت نو دیگری از اینستاگرام است که به زودی در اختیار کاربران بعضی از کشورها قرار می گیرد. این هشدار که از سال 1996 در ایالات متحده آمریکا شروع به کار کرد، در کانال های رادیویی، شبکه های تلویزیونی و سایر رسانه ها پخش می گردد تا به پیدا شدن بچه ها گمشده یاری کند. به همین دلیل، اینستاگرام میخواهد تا هشدار آمبر را وارد فید اصلی خود کند. در حال حاضر قابلیت مذکور برای کاربران آمریکایی فعال شده و اینستاگرام اعلام نموده که طی هفته های آینده کاربران 25 کشور دیگر دنیا نیز می توانند از هشدار امبر استفاده کنند.

منبع: 91Mobiles

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام روی قابلیت فید تمام صفحه مشابه تیک تاک کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام روی قابلیت فید تمام صفحه مشابه تیک تاک کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید