3 استراتژی برای پایبندی به تعهدات

به گزارش وبلاگ بیا ببین، کسب وکارهای امروزه تعهدات بسیاری دارند

از فراوری محصولات باکیفیت برای مشتریان و ایجاد فرصت های شغلی استثنایی برای جویندگان کار و کارکنان گرفته تا استراتژی های بلندپروازانه و برنامه های نوآورانه که رشد و توسعه سازمان را سرعت می بخشد.

3 استراتژی برای پایبندی به تعهدات

وجود گسترده ای از تعهدات اخلاقی و مسوولیت های اجتماعی و زیست محیطی نیز در این میان مورد توجه قرار می گیرد. این وعده ها در عصری مرسوم شده اند که هیچ کسب وکار بدقولی از طریق وجود رسانه های اجتماعی از انتقاد نمی تواند به دور باشد. در ادامه با وبلاگ بیا ببین همراه باشید.

در هنگام عملی کردن امور بسیاری از سازمان ها به سختی برای حفظ تعهدات خود کوشش می نمایند. بسیاری از سازمان ها به واسطه فشار ناشی از سهمیه بندی ها، هدف گذاری ها و زمان بندی های خاص هنوز هم به وعده های خود عمل ننموده اند. عدم پایبندی به تعهدات خطرآفرین است، چرا که به غفلت از سرمایه گذاری های مورد نیاز برای حفظ قابلیت های کلیدی، حفظ روابط با مشتری، حفظ و بقای کارکنان و پیاده سازی و اجرای استراتژی و کوشش برای ایجاد نوآوری منجر می شوند. ناتوانی در اجرای تعهدات ضعف در ایمنی، ناتوانی در حفظ حریم خصوصی و رعایت اخلاقیات و بروز عدم اعتماد در میان کارکنان و مشتریان، سهامداران، ذی نفعان و جامعه را در پی دارد. سیر نزولی ناشی از عدم مشارکت به مسئله ای می رسد که محققان دانشگاه هاروارد از آن با عنوان فساد نهادی نام می برند. چنین مسئله ای سازمان را از دستیابی به تعهدات و اهدافش دور می نماید.

سه استراتژی ذیر در این بین راهگشا هستند.

  • پیگیری تعهدات کلیدی

حجم خالص تعهدات مدیران و رهبران سازمانی احتمال رویارویی آنان را با مسائل فراوان بالا می برد. در سازمان های مسطح، مدیران به برقراری ارتباطات بیشتر، مشارکت بیشتر در فعالیت های مختلف و پذیرش نظرات و ایده های گوناگون به علت فشار بسیار زیاد مجبور می شوند، در نتیجه افراد در چنین سازمان هایی وعده هایی می دهند که به علت زمانی یا از نظر منابع و امکانات نمی توانند آنها را عملی نمایند.

برای پیگیری تعهدات بهتر است فهرستی از افرادی که به آنها وابستگی دارید و فهرست افرادی را که به شما وابستگی دارند آماده نموده و سپس برای هر رابطه فهرست تعهدات موجود را تهیه کنید. این امر از طریق ابزارهای نرم افزاری نیز به راحتی می تواند انجام و پیگیری مستمر گردد.

  • پیگیر تعهدات دیگران باشید

مدیران اغلب از عدم پیاده سازی کامل و مناسب فعالیت ها به دست کارکنان شوکه می شوند. این گروه از رهبران همیشه در منتقل کردن انتظارات خود به گروه های سازمانی عاجز بوده و در نهایت پس از چند جلسه که روشن می گردد تغییر زیادی در شرایط موجود انجام نمی گردد، معین می گردد که علت این امر اطلاع نداشتن کارکنان از هدف اجرای طرح بوده است. استفاده از جملاتی ساده برای شرح درخواست مدیریت از کارکنان به تغییر شرایط یاری بزرگی می نماید. این نصیحت را نباید فراموش کنید: مهم است که وعده ای حقیقی داشته باشید، اما بهتر است افراد را به برداشت های غلط در مورد تعهدات خود مجبور نکنید.

  • تعهدات کمتر و بهتری داشته باشید

مشتری این موضوع را در میان می گذارد که من درخواست خریداری یکی دیگر از محصولات شما را دارم، اما اطمینان ندارم پیشنهاد شما با نیاز من هماهنگ باشد. برترین تعهدات به ایجاد ارزش با کمترین هزینه منجر می گردد. اما اغلب متخصصان با پیشنهاد وعده های گران قیمت به اشتباه و مشکل دچار می شوند. به عنوان نمونه؛ کارکنان فروش ممکن است پیشنهاد تخفیف بسیار زیادی را به مشتری داده، درحالی که امکان دارد، مشتری فراتر از تخفیف به اعتماد بیشتر به سازمان و خدماتش نیاز داشته باشد. به طور مشابه در صورت درک نیاز های صاحبان منفعت می توانید تعهدات خود را هدفی برای ایجاد تغییر و یا تحقق اهداف متمایز قرار دهید.

منبع: الی گشت

به "3 استراتژی برای پایبندی به تعهدات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 استراتژی برای پایبندی به تعهدات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید