10 آکواریوم برتر جهان کدامند؟

به گزارش وبلاگ بیا ببین، آکواریوم های بسیار زیادی در سراسر جهان فعالیت می نمایند که با ارائه نمایشگاه های مهیج و آموزنده، بازدیدنمایندگان را با جهانیی دیگر آشنا می نمایند؛ اما واقعاً کدام یک از آن ها جزو بهترین آکواریوم های جهان هستند؟

10 آکواریوم برتر جهان کدامند؟

آکواریوم ها، گوشه ای از جهانی زیرآب دریاها را به ما نشان می دهند؛ در واقع، اقیانوس ها و پهنه های آب شیرین مملو از حیات دریایی، انواع گوناگون حیوانات و گیاهان و ارگانیسم هایی هستند که جهانی ما را به وجود آورده اند. به همین علت بازدید از آکواریوم ها اولین گام برای آموزش به بچه ها است تا نحوه مراقبت از کره زمین را بیاموزند. آکواریوم های متعددی در سراسر جهان وجود دارد، به طوری که طبق اعلام MarineBio Conservation Society، بیش از 200 آکواریوم دریایی و مراکز حیات اقیانوسی در جهان فعالیت می نمایند. هرچند در این مقاله قصد داریم، شما را با 10 آکواریوم برتر جهان آشنا کنیم.

1. آکواریوم جورجیا، آتلانتا، آمریکا

آکواریوم جورجیا (Georgia Aquarium) در آتلانتا، 10 هزار آبزی دارد که در بیش از 37.8 میلیون لیتر آب در حال شنا هستند و به همین علت بزرگ ترین آکواریوم ایالات متحده آمریکا به شمار میرود. بعضی از بزرگ ترین ماهی های جهان در این آکواریوم نگه داری می شوند و افراد نترس و ماجراجو می توانند حتی با کوسه نهنگ ها شنا نمایند.

برای بچه ها نیز محوطه ای در نظر گرفته شده است تا دست خود را در استخری مملو از بچه کوسه و پرتوماهی نموده و حیوانات را نوازش نمایند، در این میان بچه بیل کله نیز به چشم می خورد که چشم هایی در پشت سرش دارد. اگر به این آکواریوم رفتید، از نمایش دلفین ها نیز دیدن کنید که مربیان، زیبایی، ورزشگری و هوش دلفین های پوزه بطری معمولی را به شما نشان می دهند.

2. امپراتوری اقیانوس چیملانگ، هنگکین، چین

آیا می دانید بزرگ ترین آکواریوم جهان کجا است؟ امپراتوری اقیانوس چیملانگ (Chimelong Ocean Kingdom) در هنگکین چین قرار گرفته است و شامل هشت محوطه موضوعی در یک پارک است که هریک بخش متفاوتی از اقیانوس را نشان می دهند. نمایشگاه کوسه نهنگ چیملانگ، مناظری خیره نماینده از یکی از بزرگ ترین جانوران جهان را به یاری پنجره بسیار بزرگ دیدن پیشکش بازدیدنمایندگان می نماید. در این آکواریوم بعلاوه یک جزیره دلفین، لانه سمور آبی و تئاتر شیرهای دریایی نیز وجود دارد، جایی که این شیرهای دریایی حرکات آکروباتیک را با آهنگ های تانگو، راک و سامبای برزیلی به نمایش می گذارند.

اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت به چین داشته باشید، می توانید از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر در وبلاگ بیا ببین، قیمت انواع تورها به مقصد دلخواه تان را مقایسه کنید و به وسیله آژانس های همکار وبلاگ بیا ببین، تور مقرون به صرفه چین را بخرید.

3. پارک حیات دریایی، سنتوزا، سنگاپور

پارک حیات دریایی (Marine Life Park) در جزیره سنتوزا سنگاپور قرار گرفته است و محل زندگی بیش از 100 هزار آبزی از 1000 گونه مختلف است که به 50 زیستگاه مختلف جهان تعلق دارند. موزه برخورد با کوسه، به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا در فاصله کمی از بعضی از مخفی ترین شکارچیان اقیانوس نظیر کوسه سرچکشی، کوسه های سندبار و کوسه های سیلورتیپ شنا نمایند. بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند دلفین های پوزه بطری معمولی منطقه هند. آرام را از نزدیک ببینند. پس از دیدنی این آبزیان، به سراغ سرسره های آبی پرسرعت و رودخانه ماجراجویی در پارک آبی ادونچر کاو بروید که درست کنار آکواریم قرار گرفته است.

اگر می خواهید به سنگاپور سفر کنید، وبلاگ بیا ببین انواع تورهای لحظه آخری سنگاپور را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و بعلاوه آژانس های برگزارنماینده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

4. آکواریوم دبی مال، دبی، امارات متحده عربی

دبی مال، دومین مرکز خرید بزرگ جهان محسوب می گردد که فقط به خرید اختصاص ندارد و گردشگران می توانند از آکواریوم آن نیز استفاده نمایند که در طبقه سوم مرکز خرید قرار گرفته است. آکواریوم دبی مال (Dubai Mall Aquarium) نه تنها بیش از 33 هزار آبزی دارد، بلکه بزرگ ترین مجموعه از کوسه ببرهای ماسه ای را نیز در خود جای داده است. معروفیت این آکواریوم به خاطر تونل 48 متری آن است، جایی که بازدیدنمایندگان می توانند غذادادن غواصان به کوسه ها و پرتوماهی ها را در طول روز مشاهده نمایند. برای علاقه مندانی که دوست دارند، آبزیان را از نزدیک تر ببینند، توری 30 دقیقه ای از فضاهای پشت صحنه ارائه می گردد که می توانند خودشان به بچه کوسه ها غذا بدهند و درباره برنامه تولیدمثل کوسه های این مرکز آگاه شوند.

اگر برای سفر به دبی برنامه ریزی می کنید، می توانید تور دبی را در وبلاگ بیا ببین جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید. بعلاوه برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، وبلاگ بیا ببین لیست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری به دبی داشته باشید.

5. آکواریوم شِد، شیکاگو، ایلینوی

آکواریوم شِد (Shedd Aquarium) در سال 1930 در شیکاگو افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین آکواریوم های جهان به شمار میرود. در این آکواریم، سمور آبی، تاس ماهی نارنجی، لاک پشت رودخانه ای بزرگ الجثه، کوسه باله سیاه آب سنگی و سایر آبزیان زندگی می نمایند. علاوه بر این، آکواریوم شد به طور اختصاصی تجربیات آموزشی را برای همه بازدیدنمایندگان از هر سن وسالی ارائه می نماید.

علاقه مندان بعلاوه می توانند از راهنمای صوتی رایگان استفاده نمایند که توضیح مفصلی از به یادماندنی ترین گونه های این آکواریوم، از جمله داستان نجات باورنکردنی نیکل، لاک پشت سبز دریایی، را در اختیار آن ها می گذارد. برای بازدیدنمایندگان عاشق پنگوئن نیز این امکان فراهم شده است تا از نزدیک آن ها را ببینند و لمس نمایند و ضمن یادگیری درباره آناتومی بدن پنگوئن ماژلان، فصل لانه سازی و کوشش های آکواریوم برای محفاظت از این پنگوئن ها در آفریقای جنوبی، به آن ها غذا بدهند.

6. آکواریوم اقیانوس شناسی، والنسیا، اسپانیا

شهر علم و هنر (City of Arts and Sciences)، مجتمع تفریحی و فرهنگی زیبایی در شهر والنسیا اسپانیا است و مهم ترین جاذبه گردشگری مدرن این شهر به شمار میرود. آکواریوم اقیانوس شناسی (LOceanogràfic) در داخل این مجموعه قرار گرفته است و تجربه جامعی از آبزیان را پیشکش علاقه مندان می نماید. طولانی ترین تونل زیرآبی اروپا در همین آکواریوم وجود دارد، جایی که بازدیدنمایندگان می توانند از نزدیک بیش از 100 کوسه از 21 گونه مختلف را دیدن نمایند. آکواریوم اقیانوس شناسی به نیلوفر آبی شباهت دارد و به چندین بخش مختلف همانند دریاهای منطقه ها استوایی، قطبی، جزیره ای، دریای سرخ و غیره تقسیم شده است که بازدید از تمام بخش های آن چندین ساعت زمان می برد. بازدیدنمایندگان می توانند از آبزیان خیره نماینده دریای مدیترانه نظیر شاه میگوی تیغی، شقایق دریایی Snakelocks و کوترماهیان نیز دیدن نمایند. این آکواریوم شب ها نیز با برنامه هایی مانند موسیقی زنده و نمایش دلفین ها، بازدیدنمایندگان را سرگرم می نماید.

7. آکواریوم لیسبون، لیسبون، پرتغال

آکواریوم لیسبون (Oceanário de Lisboa) در لیسبون پرتغال، چهار زیستگاه دریایی از آب های سرد، استوایی و معتدل اقیانوس های مختلف جهان را در معرض نمایش گذاشته است. در نمایشگاه دائمی این آکواریوم ، مجموعه ای خیره نماینده از عروس دریایی و پنگوئن، دوزیستانی نظیر سمندر تیره، قورباغه درختی اروپایی و مارماهی ساینده وجود دارد. بچه ها می توانند یک شب به یادماندنی را در اینجا سپری نمایند و درباره کوسه ها بیشتر یاد بگیرند.

ضمناً می توانید برترین جاهای دیدنی لیسبون را در وبلاگ بیا ببین ببینید، در خصوص دیدنی های آن اطلاعات مختلفی به دست بیاورید و برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

8. آکواریوم خلیج مونتری، کالیفرنیا

آکواریوم خلیج مونتری (Monterey Bay Aquarium) در مونتری کالیفرنیا، یکی دیگر از آکواریوم هایی است که ارزش دیدن دارد. سکوهای دیدنی اقیانوس این آکواریوم، دید مناسبی برای دیدنی حیات وحش محلی از سمورهای آبی و فک ها گرفته تا نهنگ گوژپشت و کوسه های سفید را برای بازدیدنمایندگان فراهم نموده است که پس از ماه ها دوری از ساحل، برای غذاخوردن در خلیج جمع می شوند. نمایش روزانه این آکواریوم علاوه بر غذادادن به سمورهای آبی، پنگوئن ها و پرنده های دریایی، به داستان یک سمور آبی بنام لونا نیز می پردازد که در طول آن به بازدیدنمایندگان درباره تهدیدهای پیش روی جمعیت سمورهای آبی کالیفرنیا اطلاع رسانی می نماید.

9. آکواریوم ونکوور، ونکوور، کانادا

آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium) در سال 1956 در ونکوور شروع به کار کرد و بزرگ ترین آکواریوم کانادا به شمار می رود. در این آکواریوم حدود 300 گونه ماهی، نزدیک به 30 هزار بی مهره و بیش از 50 گونه دوزیست و خزنده وجود دارد. از برنامه های آکواریوم مذکور می توان به آموزش شیر دریایی، غذادادن به سمور آبی، نمایش دلفین ها و رویارویی با گراز دریایی اشاره نمود.

دفتر مرکزی سازمان غیردولتی اوشن وایز (Ocean Wise) نیز در این مجموعه قرار گرفته است، جایی که دانشمندان، مربیان و کارشناسان حفاظت، طرح های پیشگامانه ای نظیر کوشش برای پاکسازی ساحل و روش های پایدار غذای دریایی را در دستور کار خود دارند.

10. آکواریوم ایالتی تگزاس، کورپس کریستی، تگزاس

آکواریوم ایالتی تگزاس (Texas State Aquarium) در کورپس کریستی تگزاس واقع شده است و به ترویج حفاظت از محیط زیست و احیای حیات وحش خلیج مکزیک اختصاص دارد. این آکواریوم امکان تجربه ای منحصربه فرد از دیدنی حیواناتی را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد که در زیستگاه های غنی این منطقه حضور دارند، به خصوص زمانی که آن ها با تنبل دوپنجه های لینه در آکواریوم دیدار می نمایند. مرکز نجات حیات وحش آکواریوم به توان بخشی پستانداران دریایی، لاک پشت های دریایی، جانوران شکارچی و آبچرهایی که آسیب دیده اند، می پرازد.

منبع: کجارو / budgettravel.com

به "10 آکواریوم برتر جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 آکواریوم برتر جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید