توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر

به گزارش وبلاگ بیا ببین، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر صورت می گیرد.

توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در ملاقات با عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی، وزیر فرهنگ قطر به روابط عمیق دو کشور ایران و قطر تاکید نمود و گفت: از فضای خیلی خوب ایران و قطر به عنوان دو کشور دوست و برادر باید برای توسعه فضاهای فرهنگی استفاده کنیم؛ هفته گذشته امیر قطر مهمان ما بود که نشان از عمق روابط فرهنگی، تاریخی و سیاسی دو کشور است. علاقمند هستیم این روابط را توسعه دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ کوشش می کنیم با استفاده از ساختارهای متنوعی که داریم امکان توسعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را در کشور مهیا کنیم. بعلاوه ما نسبت به برادران مسلمان خود یک حس محبت آمیز و برادری داریم و مردم و دولت قطر بسیار برای ما محترم و عزیز هستند.

او با بیان اینکه ایرانی ها همواره از مشی امیر قطر و دولتمردان این کشور به خوبی یاد می نمایند، اظهار کرد: رئیس جمهور ایران تاکید ویژه ای بر توسعه ارتباطات با کشور دوست و برادر قطر دارد و ملاقاتهای اخیر مسئولان دو کشور در تاریخ روابط ایران و قطر بی سابقه است که این مسئله نشان دهنده عزم ویژه ایران برای توسعه ارتباطات دو کشور است.

او توضیح داد: اخیرا ستاد ویژه ای به وسیله معاون اول رئیس جمهور کشورمان تشکیل شده که قرار است اعضای هیات دولت در این ستاد ویژه به آنالیز راهکارهای یاری و مشارکت با دولت قطر برای برپایی بهتر جام جهانی فوتبال بپردازند.

وزیر فرهنگ در ادامه به نقش وزارت فرهنگ در این ستاد ویژه اشاره نمود و ادامه داد: مسئولیت کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد ویژه بر عهده وزارت فرهنگ است که در این کمیته مشغول آماده سازی تمهیداتی هستیم تا بتوانیم با همکاری و همراهی دولت قطر، این یاری و تعامل را در ماه های آینده بیشتر جلو ببریم. از سوی دیگر در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به قطر یک تفاهم نامه همکاری خوب در حوزه فرهنگی به امضا رسید که ما در راستای این تفاهمنامه آماده هرگونه یاری و مشارکت هستیم. بعلاوه کشور قطر با شایستگی میزبانی جام جهانی را عهده دار شده و ان شاءالله این دور از جام جهانی به برترین دوره مهمترین رویداد ورزشی جهان بدل گردد.

فرهنگ ایران از غنی ترین فرهنگ های جهان است

جاسم بن حمد ثانی، وزیر فرهنگ قطر در این ملاقات به روابط عمیق فرهنگی دو کشور ایران و قطر اشاره نمود و اضافه کرد: مردم این دو کشور از دیرباز در حوزه های مختلف فرهنگی با یکدیگر در تعامل هستند. به همین دلیل باید مسئولان وزارت فرهنگ هر دو کشور نهایت کوشش خود را نمایند تا روابط خوب گذشته میان دو ملت استمرار یابد تا نسل آینده ایران و قطر برترین بهره را از توسعه روابط فرهنگی دو کشور ببرند.

وزیر فرهنگ قطر در انتها گفت: دو کشور ایران و قطر از روابط خوبی در همه عرصه ها برخوردار هستند و باید کوشش گردد روابط فرهنگی دو کشور هم همسو با توسعه روابط سیاسی به برترین شکل ممکن ارتقا یابد. بعلاوه با فرهنگ اصیل ایرانی همانند صنایع دستی ایران به خوبی آشنا هستم و فرهنگ ایران را از جمله غنی ترین فرهنگ های جهان میدانم.

منبع: همگردی

به "توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید