واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار از 27هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن

به گزارش وبلاگ بیا ببین، خبرنگاران/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار نفر از 27هزار نفر ثبت نامی برای جهش مسکن در این استان اطلاع داد و گفت: اقدامات لازم در حوزه اجرای مطلوب قانون جهش فراوری مسکن در استان در حال اجرا بوده و احتیاج است تا این فرایند تسریع یابد.

واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار از 27هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن

مهدی حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر اینکه در تایید نقشه ها باید تسریع گردد تا مرحله صدور پروانه ها نیز سرعت یابد، اظهار کرد: از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها انتظار داریم تا در بحث اجرای مطلوب قانون جهش فراوری مسکن به خوبی پای کار باشند.

وی اضافه کرد: راه و شهرسازی در بحث اجرای طرح جهش فراوری مسکن نقش اصلی و معین نماینده ایفا خواهد نمود؛ لذا باید با اقدامات مطلوب و رویکرد مثبت نسبت به تسریع در فرایند اقدام کند.

حمیدی ادامه داد: از تمامی ظرفیت های قانونی موجود به جهت رفع موانع و مسائل در جهت جهش فراوری مسکن در استان استفاده گردد.

وی توضیح داد: تا به امروز در کل استان 27 هزار نفر در بحث قانون جهش فراوری مسکن ثبت نام کردند، که با پالایش های اجرا شده از این تعداد 16 هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و برای این افراد 486 هکتار زمین تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت جلسات شورای مسکن با حضور ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانک و سایر دستگاه های متولی به صورت هفتگی و با تقویم زمانی معین برگزار می گردد.

صدور انتها کار برای نیمی از مساکن مهر شهر سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مساعدت در امر صدور سند مساکن مهر شهرستان سمنان با رویکرد مثبت به جهت تسریع در فرایند آن، انجام می گردد.

حمیدی، ادامه داد: برای صدور سند مساکن مهر شهرستان سمنان، اخذ انتها کار و معین تکلیف سهم الاجاره دولت امری لازم است.

وی اضافه کرد: دستگاه های دولتی و اجرایی استان در حد مقدورات و در چارچوب قانون، در مورد بحث صدور سند مساکن مهر با رویکرد مثبت ورود نمایند.

لزوم تسریع در سنددهی به صاحبان مسکن مهر

حمیدی ادامه داد: ضرورت دارد تا اعضا نیز برای تسریع در فرایند صدور سند، پای کار بوده و همگام و همراه با دستگاه های متولی امر اقدامات و مساعدت های لازم را داشته باشند.

وی تاکید نمود: نظام مهندسی و راه و شهرسازی، دو مورد تهیه نقشه انتها کار برای مساکن مهر با تعرفه تخفیفی و تاییدیه مهندس ناظر را در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان توضیح داد: برای 2 هزار و 500 واحد از 5 هزار واحد مسکن مهر شهرستان سمنان انتها کار صادر شده است؛ با مصوبات این جلسه مسائل باقی واحدها در مورد اخذ انتها کار و صدور سند مالکیت رفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار از 27هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واجد شرایط شناخته شدن 16 هزار از 27هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید