آیا ساعت اورینت یک برند لوکس است؟

به گزارش وبلاگ بیا ببین، ساعت اورینت که به سبب ارائه ساعت های مچی اتومات (مکانیکی) در دنیا به معروفیت رسیده دو لاین جداگانه زنانه و مردانه دارد که هر کدام سری محصولات اختصاصی خاصی را راهی بازار کردند. در ایران اورینت در بین محصولات لوکس قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد با این وجود اصالت ژاپنی این برند باعث شده که بسیاری از خود بپرسند که آیا ساعت اورینت یک برند لوکس است؟ در این مطلب کوشش می کنیم ضمن آنالیز محصولات مختلف این برند به این سوال یک پاسخ شفاف بدهیم.

آیا ساعت اورینت یک برند لوکس است؟

مهمترین ویژگی های ساعت اورینت کدام است؟

ارائه ساعت های مکانیکی مدرن با قیمت مناسب یکی از مهم ترین دلایل معروفیت این برند است، علاوه بر این استفاده از بهترین مواد اولیه، شیشه های ضد خش و موتورهای درجه یک ژاپنی که از نظر دقت و مقاومت بسیار معروف هستند باعث شده ساعت اورینت در بین محصولات باکیفیت جایگاهی برای خود کسب کند. تقویم های چند لایه خاص که در طراحی مدل های مختلف این ساعت مچی گنجانده شده نشان از توانمندی بالای طراحان این برند دارد. یکی دیگر از ویژگی های مجذوب نماینده این برند تنوع گسترده طرح و قیمت است که باعث می گردد گروه های مختلف افراد بتوانند با خیال راحت آن را خریداری نمایند، اما آیا تمام این ویژگی ها برای اثبات لوکس بودن آن کفایت می نماید؟

ساعت لوکس چیست و چه تعییناتی دارد؟

برای اینکه ببینیم ساعت اورینت لوکس است یا خیر قبل از هر چیزی باید تعیینات ساعت لاکچری را بدانیم تا بتوانیم با ملاک های تعیین و قابل میزان گیری شرایط برند اورینت را در این خصوص بسنجیم. ساعت لوکس در دنیای مد بسیار تاثیر گذار است، اگرچه تعریف دقیقی از ساعت مچی لوکس در دسترس نیست و لاکچری بودن در نگاه هر فرد معنای منحصر به فرد خود را دارد به طور کلی این تعیینات برای یک برند خاص و ویژه ذکر می گردد:

  • قیمت بالای ساعت باعث می گردد هر کسی از عهده خرید آن برنیاید
  • کیفیت فوق العاده و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا یکی دیگر از تعیینات این ساعت ها است
  • نام برند باید در گروه ساعت های لاکچری قرار بگیرد
  • این ساعت ها معمولا در تعداد محدود فراوری و ارائه می شوند
  • استفاده از فلزات گرانبها مثل طلا، نقره و پلاتین در فراوری این ساعت ها زیاد است
  • از جواهرات خاص مثل یاقوت و الماس در طراحی این ساعت ها استفاده می گردد
  • در کلکسیون افراد خاص و مشهور دنیا این ساعت ها قابل مشاهده است
  • خدمات پس از فروش و گارانتی خاص و ویژه ای دارد
  • امکانات متنوع مختلفی در طراحی آن تعبیه شده است

تعیینات دیگری هم برای این ساعت ها ذکر شده که به علت آنکه خیلی معتبر و شناخته شده نیستند به آن ها اشاره نمی کنیم. برخی از ساعت مچی ها مثل محصولات رولکس تقریبا با تمام این تعیینات مطابقت دارند و به همین علت نمی توان در خصوص لوکس و لاکچری بودن آن ها تردیدی کرد. ساعت اورینت برخی از این ویژگی ها را دارد و نمی توان تعدادی از این ویژگی ها را به مدل های مختلف این ساعت مچی نسبت داد، بنابراین باید آنالیز دقیق تری در خصوص لوکس بودن یا نبودن آن بکنیم.

چه چیزی ساعت اورینت را از دیگر برندها متمایز می نماید؟

اورینت یک برند اصیل ژاپنی است که از سال 1950 کار خود را شروع نموده و در کنار سیکو و سیتیزن سومین برند شناخته شده این کشور به شمار می آید. این برند در ژاپن و آسیا بازار بزرگی دارد و توانسته به حوزه آمریکای جنوبی، روسیه، خاورمیانه و حاشیه اقیانوس آرام جایگاه خوبی برای خود به دست آورد. کارگاه های فراوری این برند در سنگاپور و هنگ کنگ دائم مشغول کار هستند و محصولات متنوعی را در سبک های مختلف ارائه می نماید. کوارتز، اتومات یا شارژ آفتابی فرقی نمی نماید اورینت ساعت های مدرن را با بهترین تکنولوژی های روز فراوری می نماید. فراوری انبوه محصولات این برند یکی از نقاط قوت آن است که باعث شده بتواند بخش بزرگی از بازار را پوشش دهد. به این ترتیب به نظر می رسد نتوانیم ساعت های آن را در دسته لوکس و لاکچری جای دهیم.

ساعت اورینت برای اینکه از بازار خاص پسندان و فراوری محصولات لوکس عقب نماند دو سری محصول را راهی بازار نموده که محصولات ممتاز و درجه یک این برند به شمار می آیند.

اورینت رویال (ORIENT ROYAL) و اوینت استار رویال دو مدل ازمحصولات خاص این برند است که در گروه ساعت های اورینت استار(STAR ORIENT) قرار می گیرد. این ساعت ها از نظر امکانات تنوع بسیاری دارند و علاوه بر این با بکارگیری بهترین مواد اولیه از محصولات ویژه اورینت به شمار می آیند.

می توان این مدل ها را در دسته لوکس ترین محصولات اورینت قرار داد و با آنکه از نظر قیمتی با برخی مدل های رولکس قابل مقایسه نیستند اما از نظر امکانات و طراحی چیزی از آن ها کم ندارند.

مردم ساعت های اورینت را به عنوان محصولات باکیفیت قابل استفاده روزانه می شناسند که در رده محصولات مالی قرار دارند. این ساعت ها لوکس نیستند و اگر در ایران به شما گفتند که یک برند لوکس است قویا می توانید با این گفته مخالفت کنید اما باید به شما بگوییم این محصولات باکیفیت شایسته ترین انتخاب برای کسانی هستند که می خواهند بهترین ها را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایند.

کلام آخر

ساعت اورینت به گروه سیکو تعلق دارد و در رده محصولات مالی باکیفیت ژاپنی طبقه بندی می گردد. ساعت های اتوماتیک قلب باز و نیمه قلب باز این برند از نظر طراحی و ساختار زیبایی خاصی دارند به نحوی که به راحتی می توانند با لوکس ترین برندهای دنیا رقابت نمایند. این محصولات از نظر قیمت هم به صرفه هستند و به همین علت افراد با سطوح درآمدی مختلف به راحتی می توانند آن ها را خریداری نمایند.

درست است که اورینت لاکچری نیست اما برای آن ها که می خواهند استایل شیک و مدرنی داشته باشند بهترین انتخاب است و در عین حال هزینه نجومی زیادی را هم روی دست آن ها نمی گذارد. طی سال های اخیر این برند در ایران هواداران زیادی پیدا نموده و به ویژه مدل های زنانه آن به سبب طراحی زیبا و تنوع رنگ خیلی سریع توانستند به فروش بالایی دست پیدا نمایند.

اگر تعصب روی برندهای سوئیسی را کنار بگذارید خواهید دید که اورینت یک گزینه خوب برای هدیه دادن است و به سبب کیفیت بالا تا سال ها می تواند با دقت و کیفیت اولیه کار کند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد اما اگر مدل خاصی از این ساعت ها را پسندید می توانیم به شما اطمینان بدهیم انتخاب خوب و ارزان ای است.

منبع: فوت و فن

به "آیا ساعت اورینت یک برند لوکس است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ساعت اورینت یک برند لوکس است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید