مارول چگونه استعداد بندیکت کامبربچ را هدر داده است؟

به گزارش وبلاگ بیا ببین، فیلم قدرت سگ، آخرین فیلم به کارگردانی جین کمپیون، قدرت و استعداد بندیکت کامبربچ را به قدری نشان داده که بی شک، به خود می گویید شاید مارول استعدادهایش را هدر داده باشد.

مارول چگونه استعداد بندیکت کامبربچ را هدر داده است؟

تصور فردی دیگر که بتواند کامبربچ را در نقش دکتر استرنج جایگزین کند غیر ممکن به نظر می رسد و چند سال است که او گزینه مناسبی برای این نقش بوده است. اما با این حال، قدرت سگ نشان می دهد که او چقدر در نمایش شخصیت های سخت و زجرکشیده عالی عمل می نماید و این چیزی است که در نقش دکتر استرنج نمی توان درک کرد.

کامبربچ نقش فیل بوربانک را در فیلم قدرت سگ بازی می نماید. دامداری اهل استان مونتانا در دهه 1920 میلادی که قسمت عملی کسب و کار را بر عهده دارد و برادرش جرج (به بازی جسی پلمونس)، به مدیریت کار می پردازد. تمام زندگی فیل درباره دامداری بوده و در کنار آن، باور داشته که یک راه ثابت و صحیح برای مرد بودن وجود دارد و هر وقت در این مورد صحبتی باشد، معمولا به بحث با برادرش ختم می گردد، مخصوصا وقتی که پای پسر رز (کریستن دانست) که همسر جرج است به ماجرا باز گردد. بازی کامبربچ در این نقش، بسیار پیچیده و کارآمد است. در هر بخش فیلم، می توان بی رحمانه ترین انگیزه های فیل را دید و در پی آن، لحظاتی را خواهیم دید که به انسانیت شانسی دوباره می دهد.

در حالی که ممکن است دکتر استرنج و فیل بوربانک هر دو مغرور به نظر برسند، قدرت سگ عملکردی خارق العاده در نمایش انسانیت فیل همزمان با نفرت و رفتار بدش نسبت به جامعه انجام داده است که با تبعیت از طرز فکرش همراه بوده است. در عین حال، استفن استرنج می تواند به عنوان یک جراح از خود راضی دیده گردد که تمام برنامه ریزی های زندگی اش را دور انداخت و بالاخره بعد از انس گرفتن با ارزش هایی که به آن ها عادت نداشت، هدف اصلی جدیدش برای زندگی را درک کرد. البته با این حال هنوز می توان گفت که نحوه نمایش شخصیت دکتر استرنج، رک و قابل فهم تر از فیل بوربانک بوده است.

کمبود احساس شده در مقایسه فیلم دکتر استرنج با قدرت سگ، به خاطر عمل کرد خود فیلم نیست. در عوض، به خاطر سبک هر یک از این دو فیلم است. در قدرت سگ تمرکز بیشتر بر روی رشد هر شخصیت است و گاهی اوقات، بعضی بخش های داستان را می توان نشان نداد اما در دکتر استرنج، تمرکز باید بر روی هردوی آن ها یعنی رشد شخصیتی و داستان باشد چرا که ادامه داستان، وابسته به پیشرفت هر شخصیت است. ممکن است که در ابتدا بتوان استرنج را به یک فرد عذاب دیده محدود کرد اما تا انتها فیلم، باید به یک نتیجه برسیم و معین گردد که او یک شخص شرور است یا یک قهرمان. در غیر این صورت، هیچ علتی برای وجود این کاراکتر در دنیای مارول وجود نخواهد داشت.

نقش کامبربچ به عنوان دکتر استرنج در دیگر فیلم های مارول، اسراف پتانسیل او را نشان می دهد. در هر یک از آن ها معمولا، همچون یک خدا یا دستگاهی جادویی از راه می رسد و مشکلاتشان را حل می نماید. تنها ساخته دیگری از مارول که مهارت او را نمایش داد، سریال چه می گردد اگر…؟ بود. هرچند فقط می توانستیم صوت کامبربچ را بشنویم، حلقه های زمانی که کوشش استرنج برای نجات کریستین را نشان می دادند، نمایش خوبی از توانایی های او بود.

بر خلاف استفن استرنج، همانطور که در رفتار فیل بوربانک می توان دید، فردی بی رحم و مضطرب است. نقش پردازی او به قدری در طول فیلم قانع کننده است که هر موقع در حضور رز به خانه مزرعه وارد می گردد، بیننده بی شک به لرزه می افتد. البته نسخه ای با سلطه گرایی کمتر نیز از او در فیلم قدرت سگ دیده می گردد. به خصوص در صحنه ای که فیل در خصوص مربی مرحومش، برانکو هنری، سخن می گوید و در آن لحظات می توان فقط احترام و وابستگی اش نسبت به آن مرد را در صدایش حس کرد.

بخشی دیگر که شخصیتی مهربان از فیل نشان می دهد، صحنه ای است که به پیتر (کودی اسمیت مکفی)، توضیحاتی درباره دامداری می دهد. فیل به طرز غمناکی در بروز شخصیت حقیقی اش به دیگران ناتوان است و پشت مردانگی آزاردهنده اش مخفی می گردد. در معدود صحنه هایی هم که آرامش دارد، به یک شخصیت قابل باورتر تبدیل می گردد، کسی که نمی تواند به راحتی در یک دسته بندی به خصوص از انسان ها قرار گیرد.

کامبربچ در فیلم های مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و دکتر استرنج در مولتی ورس دیوانگی به عنوان دکتر استرنج باز خواهد گشت. هرچند، پس از همچین عملکردی در قدرت سگ که بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است، نمی توان به فکر اسراف استعداد او به وسیله مارول نبود. نه به علت بد بودنش در نقش دکتر استرنج، بلکه به خاطر توانایی اش در اجرای نقش هایی پیچیده تر است که به این فکر می افتیم. روز 19 نوامبر، تاریخ انتشار فیلم قدرت سگ در تئاترها بود و هم اکنون، در نتفلیکس قابل مشاهده است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "مارول چگونه استعداد بندیکت کامبربچ را هدر داده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارول چگونه استعداد بندیکت کامبربچ را هدر داده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید