خبرنگاران زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اجتماعی است

به گزارش وبلاگ بیا ببین، اراک - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زبان هنر و فراوری آثار فاخر و ماندگار بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و تقویت فرهنگ مناسبات اجتماعی است.

خبرنگاران زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اجتماعی است

بهروز اکرمی روز دوشنبه در جمع روسای انجمن های هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: آنچنان که باید از ظرفیت هنر در حل مسائل اجتماعی استفاده نشده که این مهم باید اصلاح گردد.

وی ادامه داد: نهادهای دولتی وظیفه دارند ارتباط خود را با انجمن های هنری تقویت نموده و در برنامه های خود از ظرفیت هنرمندان استان استفاده نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی فعالیت انجمن های هنری را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: ساماندهی این انجمن ها و معین تکلیف فعالیت آنها باید در دستور کار قرار بگیرد.

اکرمی نسبت به تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان، ایجاد خانه هنرمندان و راهاندازی گذر فرهنگ و هنر استان در بازار تاریخی اراک تاکید نمود و اضافه کرد: اعتبارات فرهنگی استان محدود است اما این محدویت منابع نباید مانع فراوری و گسترش فعالیت های هنری باشد.

وی گفت: استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ها و فضای فرهنگی نهادهای اجرایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و این مهم باید از سوی دفتر اجتماعی استانداری به دستگاه ها ابلاغ گردد.

وی در مورد بازسازی بازار تاریخی اراک نیز گفت: بازار هویت تاریخی و فرهنگی این شهر است و در صورتی که کسبه برای بازسازی آن همکاری ننمایند، شهرداری می تواند با استفاده از ظرفیت قانونی و با دریافت مجوز از دستگاه قضایی، به تعمیر آن بپردازد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بیش از یک هزار و 750 هنرمند این استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

حجت السلام عباس دانشی اضافه کرد: بسیاری از مسائل هنرمندان استان مرکزی به دلیل نبود زیرساخت های ضروری است که امکان معرفی آثار را از این قشر سلب نموده که حل این مشکل منوط به حمایت تمامی دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: استان مرکزی از موزه آثار فرهنگی برخوردار نیست اما می توان از فضاهای خالی دستگاه های اجرایی که در مراکز شهرها مستقر هستند برای ایجاد گالری با حمایت خود دستگاه ها استفاده کرد که انتظار می رود استانداری نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان نمود: شهر اراک با وجود 700 هزار جمعیت یک سینما دارد و شهر ساوه با جمعیتی بالغ بر 450 هزار نفر از این امکان فرهنگی محرووم است که این مهم امکان برگزاری جشنواره های مختلف را از استان سلب می نماید.

حجت السلام دانشی کمبود سالن تخصصی تئاتر و بی توجهی به مصوبه ایجاد گذر فرهنگ و هنر در بازار تاریخی اراک را از دیگر کمبودهای زیرساختی استان مرکزی مطرح کرد و گفت: امکان برگزاری جشنواره های هنری ملی در استان وجود ندارد که این مهم فرایند توسعه فرهنگی و هنری استان را با چالش روبرو می نماید.

وی در مورد حمایت از هنرمندان استان مرکزی در جریان شیوع ویروس کرونا نیز گفت: هنرمندان بعد از نام نویسی در سامانه می توانند از تسهیلات 100 تا 160 میلیون ریالی بهره مند شوند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نیز گفت: بعد از گذشت 22 سال از شروع فعالیت این نهاد انقلابی حتی یک ساختمان به نام این حوزه در استان وجود ندارد و در یک ساختمان استیجاری مستقر است.

رضا میرزایی اضافه کرد: هنرمندان در انتقاد از دستگاه های فرهنگی و هنری؛ بایستی بضاعت، زیرساخت ها و ماموریت هر یک از دستگاه ها را در نظر داشته باشند.

وجود نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق از هنرمندان، نبود خانه هنرمندان، لزوم استفاده از مراکز فرهنگی بلااستفاده، تشکیل کارگره تخصصی رشته های مختلف فرهنگی، حمایت و پیگیری مالیات و بیمه هنرمندان از مهمترین گلایه ها و خواسته های هنرمندان در این نشست بود.

11مجتمع فرهنگی و هنری، 103 آموزگاه هنری، 123 موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، 218 کانون تبلیغاتی، 108 نشریه محلی، 50 نمایندگی نشریات سراسری، 580 کانون فرهنگی و هنری مساجد، 96 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، 4 سینما، 40 موسسه فرهنگی چند منظوره، 231 کتابخانه و 2 هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید