توجه شورای ششم شهر یزد به تفکیک از مبدا پسماند

به گزارش وبلاگ بیا ببین، زارع گفت: از منظر مالی، بازیافت زباله اهمیت فراوانی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه مانع از اتلاف اعتبار و سرمایه ها می گردد.

توجه شورای ششم شهر یزد به تفکیک از مبدا پسماند

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: بدون همکاری و مشارکت شهروندان در امور مختلف شهری، پیشرفت و توسعه بسیار سخت می گردد و باید سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ سازی تفکیک از مبدا زباله افزایش یابد.

فاطمه زارع گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که در حوزه فعالیت این کمیسیون وجود دارد، بحث بازیافت و پسماند زباله است.

او با بیان اینکه بازیافت زباله ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: ضروری است در حوزه های مختلف و موضوعات گوناگونی نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در ارتباط با بازیافت مورد توجه قرار می گیرد، بحث سلامتی شهروندان و نظافت شهر است. همه به خوبی به این موضوع واقف هستیم که توجه نکردن به جمع آوری زباله آلودگی و بیماری های بسیاری در پی دارد و از سوی دیگر بازیافت نشدن و دفن تمام زباله ها نیز مسائل متعددی برای سلامت جامعه و شهروندان در پی دارد.

زارع اضافه نمود: در بحث مالی نیز بازیافت زباله اهمیت فراوانی دارد، به گونه ای که از زباله در دنیا امروز به عنوان طلای کثیف یاد می گردد که بازیافت آن می تواند عایدی مالی بسیاری در پی داشته باشد.

زارع اظهار داشت: امروزه بازیافت نه تنها برای موادی همانند فلز و شیشه و پلاستیک بلکه حتی برای پسماند های غذایی نیز مورد توجه است و از آن برای تهیه کود استفاده می گردد، به همین علت بحث راه اندازی کارخانه بازیافت و پسماند در دستور کار شهرداری ها قرار گرفته و شهرداری یزد نیز از مدت ها قبل این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است؛ موضوعی که با جدیت و اهتمام ویژه این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب شد تا فاز نخست کارخانه بازیافت با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

او تاکید نمود: با این وجود افزایش فراوری زباله و تفکیک نشدن از مبدا موضوعی است که اگر به آن توجه نگردد و راه حلی برای آن نداشته باشیم، منجر به مسائلی خواهد شد که برای برطرف آن احتیاج به توسعه مداوم کارخانه های کمپوست داریم، در صورتی که می توان با فرهنگ سازی جلوی این هزینه های بسیار بالا را گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در صورتی که شهروندان در زمینه فراوری زباله توجه لازم را داشته باشند و با مصرف درست از دورریز غذای خود بکاهند و نسبت به تفکیک زباله اهتمام لازم را داشته باشند، می توان معضلات موجود در این زمینه را برطرف کرد، از این رو ضروری است که برنامه ریزی برای ارائه آموزش هایی در حوزه فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و کاهش فراوری زباله انجام گیرد، سرمایه گذاری در این حوزه از اتلاف اعتبارات و از بین رفتن سرمایه ها جلوگیری خواهد نمود.

وبلاگ بیا ببین یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توجه شورای ششم شهر یزد به تفکیک از مبدا پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه شورای ششم شهر یزد به تفکیک از مبدا پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید