بهترین راه های مقابله با افسردگی در زمان مهاجرت!

به گزارش وبلاگ بیا ببین، افسردگی در مهاجرین زمانی اتفاق می افتد که موج هیجان ها از بین می رود و مردم نمی توانند درک کنند که چه اتفاقی برای آنها افتاده است. تأثیر ارزش اتفاقات زندگی پس از ماه ها یا حتی سال ها به یک باره برای مهاجرین زیر سوال می رود و بیشتر مردم برای این موضوع آماده نیستند. اگر چه امروزه می دانیم که در واقع چه اتفاقی برای مهاجرین می افتد با این حال هنوز گاهی افسردگی در مهاجرین مخفی باقی می ماند و خود را نشان نمی دهد. این موضوع می تواند به یک خطر واقعی برای سلامت ذهنی مهاجرین باشد. مجله خبرنگاران برای مقابله با افسردگی مهاجرین روش هایی را در ادامه بیان می کند تا بتوانید با اجرای آن ها خود و دوستان یا خانواده تان را از خطر این موضوع نجات دهید. تمام 4 موردی که در زیر عنوان می شود می تواند به عنوان راهکارهای اساسی در نظر گرفته شود و به گونه ای است که برای همه افراد مهاجر توصیه می شود.

بهترین راه های مقابله با افسردگی در زمان مهاجرت!

کمک بگیرید

بیشتر مهاجرین به کشورهای مختلف در کشور خود، خانواده، دوستان یا شخصی برای حمایت و پشتیبانی ندارند. بسیار پیش می آید که به عنوان یک مهاجر و برای درخواست کمک به دکتر مراجعه کنید و دکتر از شما بخواهد که به جمع خانواده یا دوستانتان بروید تا حمایت آن ها را داشته باشید. غاقل از اینکه شما در کشوری که هستید هیچ کدام از آن ها را ندارید و این دکترها از این موضوع غافل هستند. اگر چنین جمله ای را از کسی شنیدید ناامید نشوید.

در هر کشوری که اقامت دارید، گروه ها و سازمان های حمایت کننده فراوانی وجود دارد. اگر در کشوری که هستید خانواده یا دوستی ندارید، پس به سازمان ها و گروه های حمایت کننده در آن کشور بروید. برای پیدا کردن چنین مراکز و افرادی تنها کافی است که در اینترنت جستجو کرده و لیست مراکز محلی پزشکی اطراف خود را پیدا کنید. در ضمنً گروه های بسکمک با هدف کمک به مهاجرین درباره همین موضوع در بیشتر کشورها شکل گرفته است. گاهی حتی افرادی که در این گروه ها هستند را خود مهاجرین تشکیل می دهند. بسکمک از این گروه های حمایت کننده بهتر می توانند موضعیت تازه شما را درک کنند و راه حلهای بهتری برای رفع کردن آن به شما بدهند.

گاهی تنها صحبت کردن و بیان ترس هایتان به کسانی که می توانید به آن ها اعتماد کنید، برای شما دنیای متفاوتی را می سازد. پس صبر نکنید و قبل از اینکه دیر شود برای این موضوع کمک بخواهید.

سپاسگزاری و ایجاد افکار مثبت

شاید این موضوع در حال حاضر کمی برایتان عجیب برسد، اما این موضوع می تواند به دور کردن افکار منفی در شما کمک بزرگی بکند. برای مقابله با افسردگی در مهاجرین اگر شما هم جزو این افراد هستید، می توانید با این تفکر جلو بروید. به یاد بیاورید که برای رسیدن به این نقطه و موقعیتی که هستید چه مبارزات و زحمت هایی کشیده اید و چه چیزهایی به دست آورده اید. به چیز هایی که از دست داده اید فکر نکنید. تمرکزتان را بر روی چیزهایی که به دست آورده اید بگذارید و بدانید که این فکر فوق العاده به شما کمک خواهد کرد.

شاید نوشتن لیستی از چیزهایی که در کشور تازهتان می توانید بابت آن ها سپاسگزار باشید راه حل خوبی باشد. به مردمی که در اطراف شما و همسایگی تان یا در محل کارتان هستند فکر کنید و از بودن آن ها سپاسگزار باشید. اگر دچار مشکل افسردگی در مهاجرین شده اید، تنها به نعمت های تازهی مانند خیابان های تمیز، بیمه درمانی بهتر، شغل بهتر، محیطی امن، مدارس بهتر و … فکر کنید و خدا را شکر بگویید.

سپاسگزاری شما باعث ایجاد افکار مثبت در شما می شود و باعث تغییر راستا تفکر شما از آنچه که از دست دادید به آنچه که به دست آوردید می شود.

گشتی در شهر بزنید

بله، درست است از خانه تان بیرون بروید. به پیاده روی بروید. دوستان تازه پیدا کنید. با افرادی که شباهتی با شما ندارند قاطی شوید. از فکر خود خارج شوید. دیگر به تنها بودن فکر نکنید. فکرتان را مشغول چیزهای تازه، کارهای تازه، تجربه های تازه و چشم اندازی تازه کنید. اگر دچار بیماری افسردگی در مهاجرین شده اید، تنها کافیست برای رفع آن با دیگر مردم ارتباط برقرار کنید، چیزهای تازه ببینید و برای آن چه که آرزویش را دارید نقشه بکشید و شروع به پرورش آن کنید. به سفر بروید اگر می توانید و محیط اطراف خود را کشف کنید.

بیاموزید، بیاموزید، بیاموزید و بزرگ شوید

این نیز یکی از روش های مقابله با افسردگی در مهاجرین است. بیاموزید تا کم کم بزرگ شوید. مخلوط شدن با آدم هایی که بسیار با شما متفاوت هستند در واقع باعث رشد شما می شود. شاید به نظر این موضوع احمقانه به نظر بیاید اما تنها در پی گروه هایی که آدم هایی همانند شما در آن هستند نباشید، گروه ها، جلسات و مکان هایی که پر از افرادی شبیه شما هستند راه تازهی را به روی شما باز نخواهد کرد. برای پیدا کردن و دیدن راستاهای دیگر باید با افرادی آشنا شوید که هیچ شباهتی با شما ندارند و از مکان دیگری آمده اند. پس از آشنایی با آن ها، تازه متوجه دنیا تازه ای می شوید که قبل از آن از وجودش بی خبر بودید.

این موضوع حتی می تواند به شما چشم اندازی از آنچه که در آینده در پیش هستید بدهد. در ضمنً با دیدن افرادی که شرایط زندگی سخت تری نسبت به شما دارند و همچنان به زندگی ادامه می دهند و مبارزه می کنند، می تواند شما را به موقعیتی که در آن هستید، امیدوار و قدردان کند. شاید بخواهید این بار شما باشد که به آن افراد کمک می کند و این گونه کاری نیز برای دیگران انجام دهید. هیچ زمان خود را دست کم نگیرید.

تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید

چهار موردی که در بالا گفته شد می تواند به شما هم کمک کند همچنان که به خیلی از افراد مهاجر دیگر کمک کرده است. حتی پس از مدتی می توانید به کسانی که با افسردگی در مهاجرین دست و پنجه نرم می کنند، کمک کنید . مشاوره بدهید و راهنمایی کنید. اگر چه مواردی که در بالا گفته شد، تمام احتیاجات آن ها را رفع نخواهد کرد اما می تواند بسیار کمک کننده برای شروع راستای باشد. تا کم کم بتوانند راه خود را در کشور تازه پیدا کنند.

با این حال باز هم تأ کید می کنیم که برای گرفتن کمکی حرفه ای برای خودتان دریغ نکنید. تنها اگر جزو افرادی هستید که با بیماری افسردگی در مهاجرین روبرو هستید، بدانید که شما تنها نیستید. همیشه افراد دیگری نیز شبیه شما هستند که برای کمک درخواست می دهند. همیشه به یاد داشته باشید که مهاجرت یکی از پراسترس ترین کارهایی است که در دنیا وجود دارد. پس از این موضوع آگاهی داشته باشید و با چشمان باز به جلو گام بردارید. شما حتماً پیروز می شوید.

منبع: linkedin.com

منبع: الی گشت

به "بهترین راه های مقابله با افسردگی در زمان مهاجرت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه های مقابله با افسردگی در زمان مهاجرت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید