آیا رژیم غذایی مدیترانه ای عمر را طولانی می نماید؟

به گزارش وبلاگ بیا ببین، مطالعه انجام شده به وسیله محققان ایتالیایی نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای عمر را طولانی تر نموده و از مرگ زودرس جلوگیری می نماید.

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای عمر را طولانی می نماید؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات زیادی درباره مزیت های رژیم غذایی مدیترانه ای انجام شده اما تحقیقی که مستقیم روی افراد مسن منطقه تمرکز نموده باشد، انجام نشده بود.

تحقیق تازه انجام شده به وسیله I.R.C.C.S موسسه مغز و اعصاب مدیترانه در ایتالیا این موضوع را به طور علمی و روی 5200 نفر بالای 65 سال به مدت 8 سال انجام داده و به نتایج درخور توجهی هم رسیده است. تحقیق دوم با افزایش تعداد افراد موردبررسی قرارگرفته به 12 هزار نفر از روی سایر مطالعات و تحلیل داده ها انجام شده است.

تحقیق مذکور در مجله انگلیسی Nutrition منتشرشده و شرح داده است چگونه یافته های علمی درباره افراد مسنی که رژیم غذایی مدیترانه ای داشتند با عمر طولانی آن ها مطابقت داده شده است.

ابتدا اینکه این نوع رژیم غذایی مانع از بروز مرگ زودرس در افراد می گردد.

سبک زندگی و غذایی مردم در جنوب ایتالیا و یونان با مردم اروپای شمالی و آمریکای شمالی مورد مقایسه نهاده شد و به این نتیجه رسیدند که: مصرف زیاد غذاهای گیاهی و سبزیجات، آجیل، میوه ، غلات و روغن زیتون و مصرف میانه لبنیات و نیز مصرف کم تخم مرغ و شیرینی می تواند عوامل مؤثر بر طول عمر باشد.

تحقیق روی راز بقای 5200 نفر از افراد 62 سال با بالای منطقه مولیس در مرکز ایتالیا نیز بخشی از این تحقیق تازه شد تا نشان دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با طول عمر رابطه مستقیم دارد.

منبع: خبر آنلاین

منبع: اُکالا

به "آیا رژیم غذایی مدیترانه ای عمر را طولانی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا رژیم غذایی مدیترانه ای عمر را طولانی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید