چاپ کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان از سوی انتشارات بین المللی CRC Press

به گزارش وبلاگ بیا ببین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از انتشار کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان با عنوان Green Extraction in Separation Technology از سوی انتشارات بین المللی CRC Press اطلاع داد.

چاپ کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان از سوی انتشارات بین المللی CRC Press

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بیا ببین، سیف الله سعدالدین،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از انتشار کتاب اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان با عنوان Green Extraction in Separation Technology از سوی انتشارات بین المللی CRC Press اطلاع داد.

سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی به همت علی حقیقی اصل و مریم خواجه نوری از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان نگارش و توسط انتشارات بین المللی CRC Press منتشرشده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به موضوع این کتاب اشاره و توضیح داد: این کتاب مبانی شیوه های نوین استخراج اسانس ­های طبیعی از گیاهان دارویی را با تأکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی ازجمله مهندسی شیمی را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد.

سعدالدین با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم اضافه نمود: تا به امروز کتاب مرجعی که به آنالیز شیوه­های نوین استخراج گیاهان دارویی با تأکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به صورت کامل، شفاف و نظام مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقصان مانعی را پیش روی علاقه مندان به این عرصه، به ویژه دانشجویان قرار داده است.

وی ادامه داد: نویسندگان کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی کوشش نموده اند تا با نگارش کتاب حاضر و ارائه هرچه کامل تر مبانی شیوه ­های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و راستا علاقه مندان به این عرصه را هموارتر کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه فصل اول کتاب شیوه­ های نوین استخراج ترکیبات طبیعی از گیاهان دارویی را تشریح می کند افزود: فصل دوم کتاب به تشریح استخراج سبز با آب زیر دمای بحرانی می پردازد و درنهایت، فصل با بیان حلالیت ترکیبات دارویی در آب زیر دمای بحرانی و مدل سازی استخراج به انتها می رسد.

شایان ذکر است؛ علی حقیقی اصل استاد دانشگاه سمنان با چاپ هفت عنوان کتاب و بیش از 120 عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین المللی و همچنین هدایت انتها نامه ها و رساله های متعدد در موضوعات استخراج و مریم خواجه نوری از اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان با چاپ دو عنوان کتاب و بیش از 30 عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین المللی ازجمله متخصصان داخلی در این زمینه تحقیقاتی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چاپ کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان از سوی انتشارات بین المللی CRC Press" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان از سوی انتشارات بین المللی CRC Press"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید