نکونام قدرت زیادی در باشگاه فولاد دارد

به گزارش وبلاگ بیا ببین، اگرچه روبرتو تورس برای اولین بازی خود در فولاد منتظر ماند تا یک سهمیه بازیکن خارجی در دسترس قرار گیرد، اما تورس در اولین بازی خود را با پیراهن فولاد فوق العاده کار کرد و یک گل عالی به ثمر رساند که منجر به پیروزی تیمش در برابر پرسپولیس شد، که این نشان می دهد جوان نکونام بی جهت روی او حساب نکرده است.

نکونام قدرت زیادی در باشگاه فولاد دارد

دوران حرفه ای او در اوساسونا از قبل به تاریخ پیوسته است و او حالا می خواهد روی دوره ای نو از فوتبالش که قرار است از الان تا ژوئن در فوتبال ایران تجربه کند، تمرکز داشته باشد. او در آخرین فصل حضورش در اوساسونا چندان فرصت بازی پیدا نکرد و البته این را درک می نماید و به تصمیم کادر فنی احترام گذاشت. حالا دورانی نو برای تورس آغاز شده است.

زدن گل پیروزی بخش در اولین بازی و بردن صدرنشین

از این بهتر ممکن نبود. برابر بزرگترین تیم ایران و در دیداری که به من گفته اند مهمترین بازی فصل برای طرفداران فولاد است، گل زدم و قطعا خوشحالم. این برترین آغاز برای من بود. طبق قانون فوتبال ایران، هر تیم فقط می تواند سه بازیکن خارجی داشته باشد و برای یانکه من در لیست قرار بگیرم، باید یک بازیکن خارجی دیگر از لیست کنار گذاشته می شد. به همین علت برای اولین بازی خودم با پیراهن فولاد کمی منتظر ماندم. تقریبا از سوم تا 28 ژانویه صبر کردم تا مشکل حل شد. البته که کمی انتظار برایم سخت بود.

تورس تحت تاثیر ابراز احساسات طرفداران

واقع شگفت زده شدم. هنوز قبل از اینکه انتقالم رسمی گردد، در کوچه و خیابان وقتی من را می دیدند، ابراز احساسات می کردند. در دنیای امروز فوتبال غیرممکن است چیزی از نگاه طرفداران پنهان بماند و طرفداران استقبال گرمی از من داشتند و از من عکس و امضا می گرفتند. ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند و دوست دارند به هر شکلی از شما پذیرایی نمایند.

اولین روزهای حضورتان در ایران چگونه گذشت؟

در ابتدا در هتلی اقامت داشتم که تا حدودی دور بود و برای من بسیار سخت بود، اما اکنون در یک آپارتمان بسیار خوب مستقر شده ام که به وسیله یک منطقه تجاری مهم احاطه شده است؛ جایی که خدمات رفاهی و عمومی زیادی وجود دارد و با مغازه های مدرن و نو.

آیا از طرف باشگاه حمایت می شوید؟

در همه حال، چه به وسیله کادر مربیگری، چه کارکنان و چه خدمات پزشکی. طبعا من بیشتر با کسانی که انگلیسی صحبت می نمایند ارتباط برقرار می کنم که تعدادشان زیاد نیست. با این وجود، با ایما و اشاره سعی می کنم با دیگران ارتباط برقرار کنم و در مجموع با همه تعامل خوبی دارم. حقیقت این است که من بسیار راضی هستم.

محکم شدن جایگاه در باشگاه با گلزنی در اولین بازی

فکر می کنم برای جواد هم مهم بود که خوب آغاز کردم، چون خیلی اصرار نموده بود که به فولاد بیایم. به علت شخصیتی که دارد، او در حال حاضر قدرت زیادی در باشگاه دارد، اما می دانم که این آغاز خوب جایگاه او را هم بیشتر تقویت نموده است. از تلاشی که برای آمدن من انجام داد خوشحالم و به خصوص که همه چیز نیز عالی آغاز شد.

اولین تماس چه زمانی بود و چگونه نکونام تو را متقاعد کرد که چمدان ها را برای رفتن به ایران ببندی؟

ما مذاکرات را در ژوئن آغاز کردیم، با این ایده که فصل را در ایران آغاز کنم، اما به دلایلی تصمیم گرفتم در آن موقع در اوساسونا بمانم. متعاقباً جواد به اصرار خود ادامه داد و پس از مشورت با کسانی که از فوتبال ایران شناخت داشتند، تصمیم نهایی را گرفتم، زیرا می خواستم تجربه نوی را تجربه کنم. من هرگز فوتبال اسپانیا را ترک ننموده بودم و فکر می کردم که این می تواند یک انتخاب خوب باشد. یک تغییر اساسی در زندگی من که فکر می کنم می تواند مفید باشد.

ایده های فوتبالی نکونام

ایده تاکتیکی اصلی این است که از عقب زمین بازی را آغاز بازی کنیم، اما واضح است که این به بازی و حریفی هم که پیش روی خود دارید بستگی دارد؛ مثلا برابر پرسپولیس که حریف بسیار قدرتمندی بود. بعلاوه زمین های بازی که معمولاً کاملاً خشک هستند و توپ در آنها به خوبی حرکت نمی نماید نیز معین نماینده هستند. جواد به خوبی حریف مقابل را تجزیه و تحلیل می نماید و سپس به ما می گوید که با چه سبکی باید بازی کنیم.

مشخصا از تو می خواهد که در زمین چه کاری انجام دهی؟

او از من می خواهد که در زمین بازی مثل یک رهبر مهم باشم و از تجربیاتم استفاده کنم، زیرا ما بازیکنان جوان زیادی داریم. در خصوص پستم هم بازی را در سمت راست آغاز کردم، اگرچه ایده اولیه این بود که در مرکز زمین بازی کنم اما این به بازی ها هم بستگی دارد. خلاصه اینکه به من می گوید از فوتبالم لذت ببرم.

قرارداد تا ژوئن و احتمال تمدید

من خودم را 6 ماه به فولاد متعهد نموده ام چون می خواستم دوباره احساس کنم فوتبالیست هستم. فعلا برای فصل بعد تصمیم نگرفته ام و پس ازمشورت با خانواده و دوستانم برترین تصمیم را خواهم گرفت.

منبع : ورزش سه

منبع: فرارو

به "نکونام قدرت زیادی در باشگاه فولاد دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام قدرت زیادی در باشگاه فولاد دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید